Anonym bruker Skrevet 13. september 2008 #1 Skrevet 13. september 2008 Jeg og samboeren min skal gå i fra hverandre, vi har en sønn på 4 mndr sammen, og det er jeg som skal ha hoved omsorgen for han. Vi bor enda sammen i hans hus, så jeg er på jakt etter leilighet. Jeg flytter hjem til min mor nå på mandag, og har registret adressen min der hun bor. Problemet er det at jeg får ikke mer enn 7000 utbetalt i måneden, det er jo knapt nok til en leilighet..så jeg lurer på hvor mye har jeg egentlig krav på i måneden? Jeg var hos nav i går, og fikk noen papirer som vi må fylle ut, i tillegg fikk jeg beskjed om og få en meklingsattest som jeg skulle sende sammen med de papirere jeg fikk hos nav, var på familieverns kontoret og spurte om en meklings time og fikk beskjed om at det kunne ta noen uker, men de skulle sende meg et skjema i posten om inkalling til møte osv. Jeg forstår ingenting av det som står på nett sidene til nav og har null peiling på hvordan jeg skal fulle ut skjemaene jeg fikk.. Samboeren min er sykemeldt, men blir friskmeldt nå den 1 oktober. Som sagt så så har ikke jeg mer enn 7000 kr i måneden, jeg jobbet bare 48 % der jeg jobbet mens jeg var gravid, lurer på hvordan i hampen jeg skal klare meg fram over, vil vite sånn ca hvor mye penger jeg har og rutte med i måneden, jeg kan jo ikke se meg om etter leilighet når jeg ikke vet hvor mye jeg har og leve for i måneden.. Selv om jeg og samboeren min skal flytte fra hverandre er vi fremdeles glad i hverandre, skilles som venner liksom, men jeg har ikke følelser for han lengre, vi krangler støtt og stadig så og si hverdag, og klarer ikke og bo under samme tak. Når jeg har funnet meg en leilighet, vil jeg jo gjerne at han kommer på bøsøk en del, får og se gutten mest mulig. Jeg liker ikke uærlige folk som "snylter" staten for penger, jeg gjør vell ikke det selv om han kansje kommer til og vere en del på besøk i leiligheten mi? Både jeg og han vil jo at sønnen vår skal ha god kontakt med faren, men vi kan som sagt ikke bo under same tak liksom.. Snylter vi på staten da??
noLadyjustME Skrevet 13. september 2008 #2 Skrevet 13. september 2008 Hvis/når du får evt støtte som alenemor så snylter ikke du på staten med mindre dere er sammen.Alle må få lov til å ha hvem de vil på besøk..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå