Gå til innhold

Hva gjør egentlig jordmor m dere??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eg har gått til kontroll ca hver 6uke, då har hun målt blodtrykk og målt magen, og jeg har hatt urinprøve med, å ellers så har vi snakket om alt mulig. Eg har kunnet spør viss d er noe eg lure på, men hun sier eg er så frisk å ikke vits i å komme så ofte! neste gang eg skal til jordmor om 2uker, er eg 38+5. hva gjør hun da??

Det er så mange som skriver at de blir strippet og satt på sånne modningskurer. Neste gang eg skal så hadde det jo vert kjekt å fått vite om det va ting på gang liksom?? må hun ta en gynekologisk undersøkelse då?? gjør jordmor det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke hatt noe gynekologisk undersøkelse hos jordmor, men har heller ikke spurt om det. Jeg har lest at som regel vil rier avgjøre hvor fort ting skjer, ikke modning og åpning og sånn. Noen er modne med noen cm åpning lenge før riene begynner. Men det går jo sikkert an å spørre om å bli undersøkt. Stripping blir vel ikke gjort før du er over termin tror jeg.

Når jeg var på kontroll i uke 39 hadde jeg vanlig kontroll med blodtrykk, urinprøve, måle mage, kjenne på leie og fosterlyd. Så fortalte jordmor meg ganske masse om amming. Og selvfølgelig andre spørsmål jeg hadde og sånn.

Skrevet

Ja, det er kanskje etter termin de stripper deg, hehe.. vet ikke eg! Kanskje eg må spør om en gynekologisk undersøkelse då, viss eg vil vite om eg er moden å sånn?? hadde bare vert kjekt å vist, å når du er snat 39uker, så bør du vel begynne å bli moden...

Skrevet

Jm her tar ingen gu. Hun kan vist om man ber om det på overtid vurdere å strippe, men i all hovedsak er kontrollene hos jm her sånn som du beskriver dine kontroller.

Ellers er hun ekstremt opptatt av at man skal følge skjema over svangerskapsomsorgen. At man ikke har mer kontroller enn det som står der og at man snakker om det som står der. Litt i overkant etter boka spør du meg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...