KineMor ♥C&M&O♥ Skrevet 13. september 2008 #1 Skrevet 13. september 2008 Lille frøkna på 7 uker hadde et par netter hvor hun sovnet greit og sov natta i gjennom, med unntak av matinger;) Men nå er det påan igjen:/ Hun sover kanskje 1t også er det hyling og skriking til morgenen:( Hun går til kiropraktor, synes det hjalp litt på skrikinga de første gangene, men etter tredje behandlinga ble det verre igjen:((( Hun sover jo så lite, vi er heldige om hun sover 10t i løpet av ett døgn! JEG BLIR GAL!!!!!!!!!!!!!!!!
Røykeslutt 7.april 08 Skrevet 13. september 2008 #2 Skrevet 13. september 2008 Snuppa mi hadde også kolikk da hun var liten....huff!!! Prøvde kiropraktor en gang, men jeg synes det var så voldsomt, så det gav jeg opp. Bestilte en time hos en osteopat, og gjett om det hjalp!!! Han strøk henne over ryggen og klemte litt på noen punkter der og vips så var kolikken borte. Var hos han 3 ganger. Første gangen spurte han om jeg hadde ekstra bleie med, nei sa jeg. Da må du gå rett hjem å skifte på henne.... hæ??? Å jovisst mått jeg det! Han hadde løsnet opp ett eller annet slik at avføringa kom lettere ut. Har aldri vært borti slik drittbleie:-) Så kom andremann, og jeg bestilte time med en gang til osteopaten for å være føre var med kolikken. Hun var aldri plaget med kolikk, men som osteopaten sa så har denne behandlingen en "forhindrede" (feil ord...) effekt også. Han hadde tatt utdanningen sin i USA og der er det vanlig at spebarn blir behandlet av osteopater på barselsavdelingen for å forhindre kolikk og hjelpe barna med systemet sitt.
KineMor ♥C&M&O♥ Skrevet 13. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 13. september 2008 Ingen som har hatt kolikkbarn her?
Nickeguri Skrevet 13. september 2008 #4 Skrevet 13. september 2008 Hun var 5 mnd da kolikken ga seg. Vi var hos kiropraktor 5 ganger da hun var rundt 6 uker, og det ble mye bedre. Men så ble det verre igjen, og ny runde med 5 behandlinger hos kiropraktor. Husker ikke helt hvor gammel hun var da. I følge kiropraktoren hadde hun stiv nakke etc pga langvarig fødsel, og at hun satt fast da hun skulle ut. Dette i sin tur førte til kolikk. Så selv om kolikken varte lenge, var det nok viktig for henne å få denne behandlingen hos kiropraktor. Ellers kunne hun risikert å slite med plager gjennom oppveksten og kanskje også i voksen alder. Mye lettere å gjøre noe når de er små. Ellers hjalp det litt med Minifom, samt ha henne i bæresele mens jeg støvsugde....Men det er jo grenser for hvor mye man kan støvsuge. En dag støvsugde jeg i seks-tida om morgenen, med snuppa i bæresele. Må jo ha vært et fint syn for naboer som er tidlig oppe...... Lykke til! Kolikktiden er utrolig slitsom!
ikke akkurat struttepupp! Skrevet 13. september 2008 #5 Skrevet 13. september 2008 frøkna (nr en) var nesten tre mnd når kolikken ga seg (hadde da fått akupunktur og kiropraktor behandling) Frøken nr to hadde kolikk i over fire mnd- alt av behandling ble prøvd, ingenting funka;.(
KineMor ♥C&M&O♥ Skrevet 13. september 2008 Forfatter #6 Skrevet 13. september 2008 Isjda:( Ikke så veldige oppmintrende svar :s Når på døgnet skrek deres barn? Mi skriker på kvelden/natta. Da minste sovner våkner eldste and so on...(((
ikke akkurat struttepupp! Skrevet 13. september 2008 #7 Skrevet 13. september 2008 jeg var "heldig"- hadde unger som skrek hele dagen, men som heldigvis sov om natta. Men nå som kolikktiden er over har frøkna fått lakenskrekk. Sover nesetn aldri, det er like tungt som å ha kolikkbarn:-/
Blåmandag¤ Skrevet 13. september 2008 #8 Skrevet 13. september 2008 Hun var nesten 4 måneder, er jeg redd. Vi gikk aldri til kiropraktor da, har ikke helt troen på det. Hun er fortsatt litt vanskelig å legge, men alt ble mye bedre da hun var 4 mnd altså.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå