*Ønskergjerne* Skrevet 13. september 2008 #1 Skrevet 13. september 2008 jeg er inne i 10 pp,eller vi har iallefall prøvd over 1 år nå.. gått uten prevensjon da i halvanne år... jeg har lyst på hund , å fant en jeg ville ha. en som var 2 år... nå får jeg høre av folk at man ikke bør ha hund i babyens første leveår ( hvis jeg blir gravis snart da... ) å d satser vi jo på... vet ikke grunnen men vet at både å ha hund å katt inne litt ''renser'' lufta bedre enn oss mennesker . (lest det en plass) så hva kan skade om jeg blir gravid med å ha hund?er en hund som kommer til å være ute mye altså men sove inne på gangen om natta.. vet ikke helt hva jeg ska tro jeg. å hva kan være farlig med å ha en hund?tenker folk på hårene/støvet kanskje?? jeg er som sagt ivrig prøver,har vært på GU å alt så bra ut. har regelmessig syklus , men sist gikk jeg over en uke ,men den kom nå å varte 3 dager slik dden pleier... jeg ser for meg barn i 09 , eller iallefall håper da:) begynt på folfat , vitaminer , å slimløsende hostesaft å vi har regelmessig sex igjemmon omtrent hele syklusen.. skjønner bare ikke hvorfor ingenting skjer snart???
Egget/pfeew med lille nurk Skrevet 13. september 2008 #2 Skrevet 13. september 2008 Jeg skal selv skaffe meg hund og vi prøver også... Jeg har ingen bekymringer i forhold til det! Den rasen jeg skal ha er korthåret..jeg ville nok ikke kjøpt meg noen langhåret røytemonster nå som vi prøver å få baby.. For det er ikke så kult for babyen å krabbe i masse hår når den blir eldre.. Eneste jeg har hørt er at man ikke bør ha katt, for katten er bærer av toxo..et eller annet.. Men, hund..det ville jeg gått for var jeg deg!!
Svale <3 Skrevet 13. september 2008 #3 Skrevet 13. september 2008 Tror ikke det er så farlig med verken hund eller katt.. Har selv vokst opp med katt.. Gikk bra med meg Eneste er at man som gravid må holde seg unna kattebæsjen..(pga toxo-etellerannet ja, det finnes også i jord blant annet) Men det er jo helt greit. Og hvis barnet vokser opp med dyr, minsker det risikoen for å bli allergisk.. Har jeg hørt.. eller lest..
auro Skrevet 13. september 2008 #4 Skrevet 13. september 2008 Korthåret kan røyte vel så mye. I know. Vi fikk hund og katt før vi fikk barn. Ikke noe problem. Eneste er å holde seg unna avføringa til katt om en ikke tidligere har hatt toxoplasmose. Det taes blodprøve på det tidlig i svangerskapet.
*Ønskergjerne* Skrevet 13. september 2008 Forfatter #5 Skrevet 13. september 2008 ok:) har da selv vokst opp med hund , tror d er derfor jeg ikke har alergier osv... å kattene vi har, de har do ute å de er ikke inne så mye,de går ut å inn som de vil er faktisk en langhåret hund jeg skal ha nå,en stor en men d er ikke planen å la den gå inne fra morgen til kveld , å med hår å støv så vasker jeg da ofte:P(støv på hjernen...) hehe.....
Svale <3 Skrevet 13. september 2008 #6 Skrevet 13. september 2008 Så lenge hunden ikke blir fryktelig sjalu på baby'n, burde det gå bra da..
*Ønskergjerne* Skrevet 13. september 2008 Forfatter #7 Skrevet 13. september 2008 nei,d tror jeg ikke:) hunden er snart 2 år å hadde vært mye i kontakt med små unger,å den tålte det meste,var snill å rolig:) er en st. bernhardshund jeg ska ha:):)70 kg tung kosevenn:)
Svale <3 Skrevet 13. september 2008 #8 Skrevet 13. september 2008 Så koselig da Har akkurat omplassert hunden min Har veldig lyst på ny hund en gang.. Men tror jeg venter noen år til jeg er mer hjemme.
*Ønskergjerne* Skrevet 22. september 2008 Forfatter #9 Skrevet 22. september 2008 hentet hunden jeg,hehe.. så nå har den vært her i ei uke:)moro syns jeg,fått gått mye turer,å er ikke så stresset ang d å bli gravid,vi prøver jo (har oss i sengehalmen) men ikke at vi tenker så mye på d lengere:) å uansett håper jeg/vi jo d skjer no snart:)men fint m hund så glemmer jeg det innimellom å , i stedenfor å være deppa over at d ikke skjer no snart.. men vi satser å håper d blir 2009 baby:P for alle som prøver å for meg:)vi har ennå god tid... hehe
Egget/pfeew med lille nurk Skrevet 22. september 2008 #10 Skrevet 22. september 2008 Gratulerer med hund!!! =D Vi får en valp om 8 uker, så gleder oss masse til det! Og jeg tror også det vil bidra til at jeg vil glemme prøvingen litt, på en positiv måte..
*Ønskergjerne* Skrevet 22. september 2008 Forfatter #11 Skrevet 22. september 2008 ja,d tror jeg , denne uka hunden har vært her , har jeg stått på for å lage rutiner for både ho å meg/oss , å vi har ikke tenkt på d at vi ikke blir gravid på nesten en uke:) tenker jo seff litt på d da,men er vel normalt:) vi nyter det mer å nå tror jeg,iallefall jeg:D men vi har ikke mindre sex nå , men litt er ikke så stressende som d var tidligere:) d er bare for kos nå mest:) nå går dagene til jobb, hund , samboer å rutiner:) rutiner er bra for meg å kjenner jeg:) hvilken rase valp skal dere få dere?? du ska se at når du får deg valp å begynner å trene på den osv , så vips , er du gravid:):) håper det skjer for deg å meg å alle andre som prøver:P
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå