Gå til innhold

farskap

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke skrevet på papiret hvem som er far til barnet mitt. han vil ikke være far og jeg vil ikke ha noe med han å gjøre. Han betaler ikke barnebidrag. Barnet er nå 6 mnd,og jeg har begynte å tenke på at jeg ikke får noe bidrag for barnet. Kan jeg få det av NAV når ikke farskap er oppgitt? Har ikke tenkt at han som er far skal noen gang stå som far når han verken vil og jeg blir bare så innmari sint når jeg tenker på det. Selvsagt vil barnet få vite hvem som er biofar, for de som tenker på det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan vel få bidrag fra nav, men pga at det e påbudt å oppgi far hvis du VET om det, kan det godt hende det vil straffe seg for deg dersom du mottar bidrag fra nav, og det senere kommer frem hvem far er. Nav vil forsøke å finne faren for å kunne inndra bidraget, og da må du komme med de opplysninger du har, slik at de kan jobbe videre ut fra det.

Skrevet

Så det er ulovlig å holde det hemmelig? Hva vil skje hvis de får vite at jeg vet? Det sier selv hvem far er for vi bodde sammen ett år før barnet ble laget. De finner kanskje ut av slikt? Vil de be han teste seg hvis verken jeg eller han er intressert?

Skrevet

så lenge du vet hvem som er faren til barnet sitt syns jeg faktisk hans navn skal stå på papiret. har vært i samme situasjon som deg, bare at jeg har hele tiden vært fast bestemt på å ha navnet hans der. men jeg ønsker at lille gull skal vite hvem faren er. ved å la være å skrive navnet hans fratar du jo ungen på en måte identitene sin. tenk om noe skjer deg, og det blir spekulasjoner i farskapet i og med det ikke står noen vei.. suns det er så feil, selv om jeg ser tanken din med at han alikevel ikke vil ha noe med det å gjøre..

men er jo ditt valg det..

Skrevet

Det er ikke straffbart å ikke skrive opp barnefar selvom du vet hvem det er. Jeg fikk bidrag fra nav, etter en stund sender de ut et standard brev der de ber meg redegjøre for hvem som er barnets far, ble innkalt på møte. Der sa jeg som sant var at jeg var usikker på om jeg ville oppgi det, og de sa det var helt opp til meg, så det fikk jeg bestemme selv. Jeg valgte å skrive opp faren, litt av grunnene som hun over skriver. Så ble far kontaktet, dna test, og tilslutt krav om bidrag. Men, da fra dato han skrev under farsskapet, han slapp å betale for det året han ikke var oppført.

Skrevet

Jeg har ikke oppgitt barnefar for jenta mi på 3!Av samme grunnene som deg og har ikke fått mas av den grunn.Får fra nav--1200kr i mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...