Anonym bruker Skrevet 13. september 2008 #1 Skrevet 13. september 2008 Sikkert et dumt spm, men er det slik ved alle fødsler at slimproppen går først, så går vannet og etterpå kommer riene...? Eller kan man få rier uten at vannet eller slimproppen har gått...? Og er det slik at slimproppen MÅ gå, eller kan plutselig vannet gå uten at slimproppen har gått...? Mange spørsmål, men har spekulert på dette en stund... Blir glad for alle svar!
Anonym bruker Skrevet 13. september 2008 #2 Skrevet 13. september 2008 Slimproppen må vel gå....men det vet jeg ikke med sikkerhet. Det jeg vet, er at vannet trenger ikke å gå. Mitt gikk ikke noen av de tre gangene jeg har født. Full åpning og rier,men de måtte ta vannet med en stor heklenål
Anonym bruker Skrevet 13. september 2008 #3 Skrevet 13. september 2008 okej.. Var det ikke fryktelig vondt å ta vannet...?? Har hørt om flere som sier at det er så smertefullt!:S
elize m/3 prinsesser & 1 prins Skrevet 13. september 2008 #4 Skrevet 13. september 2008 samme her Vannet har de måttet ta på sykehuset Slimproppen er jeg usikker på, husker ikke men tror den har gått
Anonym bruker Skrevet 13. september 2008 #5 Skrevet 13. september 2008 Litt greit da, slik at man får et "forvarsel " på at vannet snart skal gå...
Sånn kan det gå Skrevet 13. september 2008 #6 Skrevet 13. september 2008 Har født 8 ganger, men har aldri sett snurten av en eneste slimpropp. Vannet gikk akkurat i minuttene like før babyen kom ut, alle gangene.
fumlis og skrikerungene Skrevet 13. september 2008 #7 Skrevet 13. september 2008 Jeg syntes ikke det var vondt når de tok vannet (gjorde det begge gangene). Derimot så syntes je det "letta på trykket"
Anonym bruker Skrevet 13. september 2008 #8 Skrevet 13. september 2008 Så godt å høre! Gruer meg ikke til selve fødselen, men derimot hvis de må ta vannet! Etterom det er så mange som har sagt at dette er så fryktelig smertefult... Hehe... Ble litt beroliget nå da..
fumlis og skrikerungene Skrevet 13. september 2008 #9 Skrevet 13. september 2008 Det er bra;-) Jeg har også hørt de som sier det er vondt, men kanskje det er sånn at man ikke merker forskjell på vondtene? Sist gang tok de vannet mitt under en sterk ri (I tilegg satt de nål i hodet til lillegutt) og da syntes jeg det var vondt. Men sånn som jeg ser det var det rien som gjorde vont.
Anonym bruker Skrevet 13. september 2008 #10 Skrevet 13. september 2008 Jeg syntes bar deg var godt når de tok vannet, og en enorm lettelse:-) Hilsen anonym lenger oppe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå