Gå til innhold

Pompel & Pilt!! :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor er du?

Blitt no fødsel eller? :) :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

titt titt, her er jeg ;)

Nei... har ikke det.... venter på "tegn".

Tror jeg blir mer og mer utålmodig for hver dag.

Har du noen flere tegn da? Leste om forstoppelsen... UFF DA; håper du for bukt med den!

når var terminen din igjen? Jeg har termin 18 sept, om 5 dager. Min første!

Skrevet

Åååå, så heldig du er som er så nærme terminen :)

Mensterminen min er om 16 dager og UL terminen min er om 27 dager...

Hadde masse "harde" kynnere og snåle følelser i magen i går, men jeg sitter her enda like gravid og utålmodig..hehe!

syns alle skriver at de blir så løse i magen når det nærmer seg fødsel, men hos meg har det jo bare stoppa helt opp baki der, men håper jo ikke det betyr at det er leeenge til jeg føder fordi om, siden både slimproppen har gått og jeg har hatt tegningsblødning..

Du må iallefall holde meg oppdatert om det blir noen flere tegn :D

Skrevet

haha, det med baken din tror jeg ikke har noen betydning.... kommer heller av noe du har spist/ikke har spist. Men selvfølgelig... nok et tegn vi leter etter ;)

Jeg passerte menstermin i går. Hadde et lite håp om at den skulle komme da, og gjøre UL termin til "skamme", siden det er jeg som vet når den ble til ;) hehe, men det er vel sånn at en baby ikke vet noe om tid ennå og hvor lenge 40 uker + 2 dager er...

Men med tegnene du har hatt allerede, og siden dette er din andre... så skal du se at du får din lille i armene før meg!

Hvor skal du føde?

Du må også holde meg oppdatert!!!

Skrevet

Dette er mitt tredje barn :)

Skal føde her i Kr.sand :)

enn du da?

Skrevet

jeg skal føde på a-hus.

Har du fått vært på do ennå?

Bare lurer på noe... du har jo vært igjennom dette to ganger før.

Nå har jeg vært ute og gått en god tur, og magen min er hard hele tiden. Virker som om jeg har en kynner som varer hele dagen... men det går vel ikke ann. Den er ikke vondt, men det er bare veldig stramt....

ikke lett å definere alt som skjer med kroppen synes jeg... hva som er normalt og ikke normalt....

Skrevet

Sånne kynnere er plagsomme...

Eneste sikre tegnet på at noe er på gang ang de, er vel at de aldri tar slutt kanskje? hehe!

Da jeg fikk første unge, så trodde jeg bare at jeg hadde kynnere da jeg hadde åpningsrier, for ALLE sa at rier er SÅÅÅ vondt og blablabla.. men som sagt, jeg kjente ikke forskjell, og det var gubben som insisterte på at jeg skulle på sykehuset, og da jeg kom inn der, så hadde jeg 4 cm åpning, og to timer senere så var jo ungen ute..heheh!

Så om du føler noe er på gang, så kan du jo be om en sjekk på føden? :D

Nr to kom med akutt keisersnitt, så der rakk jeg ikke kjenne etter noenting..

Har ikke vært på do enda nei, trodde jeg måtte et par ganger, men fikk det ikke til, og det er snart to timer siden jeg tok *kremt* litt vel mye lakserolje... Det står jo ikke noenting på flaska om hvor mye man skal ta heller...

Skrevet

OJ, tenkt at din første fødsel gikk så fort! Jeg tør ikke en gang håpe på at det skal gå så lett for meg... men det gir jo litt håp :)

Lurer på om det kan være mase rier. De slutter når jeg legger meg ned... haha det var disse "tegnene" vi leter etter igjen da... ;)

Hadde jo vært spennede om baby plutselig bestemte seg for å komme i dag! Men jeg tror egentlig ikke det.

Håper du har kommet deg på do, slitsomt å ha det sånn. Det enkleste er ofte det beste... drikk masse vann og spis/drikk litt biola?

Skrevet

Har du testet den derre sex-oppskriften da? :)

Jeg har forsåvidt begynt å løpe frem og tilbake på do nå og er sykt kvalm etter den olja..ugh..

Skrevet

Har vært våken snart en time med vonde kynnere eller om det er rier, minner litt om første fødsel,men..

Regner med det sikkert bare er falsk alarm... :)

Men hadde jo vært litt kult om det ble fødsel i dag da, for jeg har bursdag nå :) hihi! :D

Skrevet

Det var visst bare falsk alarm, det har gitt seg nesten helt nå, men ble ikke mye søvn for min del i natt..

Skrevet

Hipp hurra for deg som har bursdag i dag. Ja,det hadde jo vært moro å fått på samme dag... enda ikke for sent ;)

Jeg har også sovet dårlig i natt. Hatt mensensmerter og når jeg endelig har fått sovnet måtte jeg opp igjen og tisse... he he. Nå begynner jeg å glede meg til å få tilbake kroppen...

Har ikke mensen smerter nå, men tar disse vondtene godt imot og tenker på at jo mer vondt jeg har i forkant, jo fortere vil kanskje fødselen gå???

hold meg oppdatert da, kan jo tenkes riene/kynnerne kommer tilbake. SPENNENDE!

Vet du kjønnet?

Skrevet

Takk :D

Vet ikke helt åssen det er med de smertene jeg, men jeg velger å tenke på samme måte som deg.heheheh!

Tror iallefall de kynnerne/riene i natt har hjulpet godt, for jeg kjenner hodet til babyen er langt nede nå; putter jeg inn pekefingeren så kjenner jeg hodet til babyen :D

Så kanskje jeg skal hoppe litt tau i dag? hahaha! :)

Jeg får jente, enn du da? :)

Skrevet

Hvordan har det gått med deg i dag? Noen baby jente i bursdagsgave?

Jeg får ikke sove for jeg har sånne mensensmerter som også sitter i ryggen.... Håper jo at det kan være et tegn. Det er jo fullmåne og greier... Lurer bare på om jeg noengang kommer til å skjønne hvordan kynnere funker? Synes de kommer hele tiden og varer lenge, men de gjør jo aldri ondt...bare strammer. Skulle ønske jeg fikk kjenne litt på hvordan riene funker snart....

Vi har valgt å ikke vite kjønnet.... Spennende!

Skrevet

God morgen :)

Det skjedde dessverre ingenting mer her i gården, enda jeg hoppet masse, løp litt i trapper og fikk overtalt gubben til en liten hyrdestund før natta, INGENTING skjedde, ikke en liten kynner engang!! hrmf!! :(

Merker jeg begynner å bli riiimelig utålmodig nå ja, spesielt med tanke på at slimproppen og tegningsblødning var for 5 dager siden, pluss at jeg har sikkert hengt meg litt mye opp i mens terminen (14 dager) istedenfor UL terminen (25 dager)...

Men vi fikk i det minste skrudd sammen babysenga i går da :)

Blir så misunnelig når jeg leser om alle hvor vannet plutselig har gått, til og med uten noe som helst forvarsel.. Hadde vært kult om det skjedde her oxo, men da vannet gikk med første unge, så var jeg allerede lagt ut i fødsel, pluss at jeg ble litt forbauset, måtte spørre legen der om hvordan det egentlig kjennes når vannet går, for jeg skulle jo bare tisse litt på doen før jeg skulle i fødesenga..hahaha! :)

Her i hus, har gubben valgt å ikke vite kjønnet på ungen denne gang, skjønner ikke at han klarer det, jeg hadde aaaldri klart å holde meg å ikke vite det..hehehe! :)

Skrevet

Har det skjedd no nå? :D

Skrevet

Ååååå kjenner jeg blir helt gira her for hver gang jeg er innok og du ikke har svart, håper du er på sykehuset og har en drømmefødsel!! :D :D

Skrevet

Heeeeeeeei! Så koselig at jeg er savnet! :):)

Må nok skuffe deg, ingen fødsel på gang her i gården. Bare hatt mye annet å tenke på i dag, og det har vært litt deilig. Ene kjøkkenskapet datt plutselig ned av veggen i natt (!)... Dermed er jeg igang med å finne nytt kjøkken! Så nå synes jeg det er helt greit at knøtte holder seg inne litt til, så det meste kan vært i orden til den kommer.

Neida, den er velkommen når som helst, men det var faktisk deilig å ha noe annet å planlegge og se frem til. Da går tiden plutselig mye fortere.

Har kapsla dine begynt å virke ennå da?

Fått noen flere "tegn"?

Jeg synes det "iler" så veldig nedover innside lår, er vel bekkenet som utvider seg innbiler jeg meg. Innimellom stikker det sånn at jeg slipper et lite "au".....

Håper du er her ennå da....

Skrevet

Dæven, da tror jeg hjertet mitt hadde hoppa vegg imellom om jeg hadde våkna til sånn et smell..hehehe!

De derre stikkingene er ikke behagelige nei...

Jeg hadde mye sånne stikkinger for et par uker siden ellerno, men nå kjennes det mest ut som noen har sparka meg med en vernesko ellerno midt i skambeinet..

Godt vi snart er ferdige begge to :D

Jeg merker ingenting til de kapslene, ikke enda iallefall..

Har vært på farten i hele dag, småløpt opp og ned trapper, tatt en haug av de kapslene og "misbrukt" gubben litt, men jeg får jo nesten ikke kynnere engang nå, så merker jeg blir litt skuffa..

Men du blir sikkert ferdig her inne før meg uansett, så du MÅ huske å inn her og skrike ifra når babyen har kommet, hvis du er i form til det da :D

Skrevet

Det rareste av alt... vi våknet ikke av smellet! Bare sto opp til et utrolig kaos på kjøkkenet... ha ha. Vi har nok gode sovehjerter begge to. Får håpe vi sover litt lettere når baby kommer.

Hvordan klarer du å holde kjønnet skjult for gubben? Han må jo være dødsnyskjerrig? Jeg gidder ikke en gang å prøve å "misbruke" gubben min. Han har ikke vært så veldig ivrig siden kulen på magen begynte å vokse... han er redd for å skade den lille... så da gidder jeg ikke å presse han.

Jeg vurderte de kapslene du tar, etter å ha sett du har gjort ordentlig reaserch her ;) Men siden jeg plutselig ikke har noen hast med å få den lille ut lenger, så lar jeg det være. Men si ifra hvis du plutselig får en effekt. Kan jo tenkes jeg blir utålmodig igjen.

Det skulle jammen ikke forundre meg om du verpet før meg, og da må du love å si ifra så fort du orker!!! Ellers vica versa.

Ønsker deg en fin dag, med masse "tegn".... men husk å slappe av imellom løpingen din ;)

Skrevet

hahahah, ja det må jo virkelig være et tegn på gode sovehjerter ja :D Herlig! :)

Det blir sikkert annerledes når babyen kommer, da kommer du sikkert til å våkne hver gang babyen knirker, eller bråvåkne med hjertet i halsen i begynnelsen hvis babyen plutselig gråter :)

Pluss at det blir jo litt rart å kunne sove på magen igjen? :)

Gubben her i hus var heller ikke særlig keen på sengeaktiviteter da vi ventet vår første, men så fikk han jo lese selv at det er sunt og at man ikek skader babyen og sånt.

Kan ikke påstå at lysten er særlig tilstede for min del i svangerskapet, så han vet jo grunnen til at jeg plutselig vil nå...

Rart hva man kan få seg til å finne på av diverse kjerringråd når man er lei av å gå gravid gitt..hahaha :)

Jeg tror ikke jeg har merket noenting virkning av de kapslene enda, men jeg skal ikke banne og steike på det asså, for i dag har jeg følt meg skikkelig uggen nederst i magen-korsryggen og nedover beina.. Det er ikke vondt, men veldig irriterende, så jeg har vært en smule gretten i dag.. ;)

Men så er det jo forsåvidt ganske irriterende i tillegg til dette, å nyse, hoste og snyte nesa hele tiden..

Ten så greit om vi visste nøyaktig hvilken dag babyene våre kommer på? Så hadde vi sluppet å sitte og vente og kjenne etter om noe er på gang eller ikke.. hehe! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...