Gå til innhold

jeg kommer meg ikke på do....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har noen råd og tips, uten at det innebærer havregrøt og svisker og sånt, for jeg brekker meg bare ved tanken..

Tror jeg har fått fullstendig forstoppelse og det er ikke mye behagelig.. :(

Er forresten i uke 37..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er i uke 37 med den ene terminen, men i uke 39 med den andre terminen..

Skrevet

far på apoteket og få deg klyster..de hjalp meg og da kjøpte eg oxo noe fårebyggende som du skal ha i drikken din.har hjulpet meg..

Skrevet

kjøp Dulphalac eller Lactulose på apoteket, de smaker helt likt og har samme funksjon, tror ikke den ene er bedre enn den andre. Dette er helt trygt og drikke i svangerskapet. Det mykgjør avføringen og jeg hadde ikke klart meg uten. Hadde med dette på føden og tok meg et par skjeer etter fødsel også. Det går stort sett bra å gå på do etter fødsel, men man har egentlig svært liten lyst å begynne å trykke ut avføring etter en fødsel..... som sagt så mykgjør dette avføringen og gjør ting litt lettere :-)

Skrevet

Jeg hadde det også sånn.Gikk 3 uker uten avføring.Gikk til fastlegen.Han anbefalte Dulphalac I 2 dager og olje klyster etter de 2 dagene.Slapp å bruke klyster for det kom i gang etter 2 dager med Dulphalac.Tror jeg fikk ett rift eller sår baki der pga den harde avføring for nå blør jeg etter hver gang.Men skjønner deg at du synes det er ubehagelig.Jeg mistet matlysten.Etter jeg hadde fåt tømt meg og skulle på kontroll til legen hadde jeg gått ned 2 kilo.Lykke til

Skrevet

Får kanskje sende gubben på apoteket da når han våkner, må iallefall ha noe som helst virker i DAG, for nå er jeg lei av å løpe opp og ned til doen, som er 3 etasjer under stua, for så å ikke få det til..

Jaja, jeg får ialelfall trimmet meg..hehehe! :)

Skrevet

Apoteket anbefaler å kontakte lege før man prøver klyster.Men kan prøve microlac.Virket litt på meg.Fikk tømt tarmen men ikke hele systemet

Lykke til

Skrevet

Har hatt samme problem et par ganger under graviditeten...Har oftest oppstått etter en periode da jeg ikke vart flink til å drikke vann og spise noe fiber...

Jeg brukte microlax, reseptfritt på apoteket, da tømmes tarmen i løpet av noen minutter. Men nå etter mye vanndrikking og en tallerk med all bran på morgonen så er det en stund siden det vart stopp. Prøv Biola også, den skal hjelpe tarmsystemet.

Husk på å drikke mye vann etter fødsel og når du begynner og amme, førrige gang var jeg ikke klar over det, så da gikk jeg nesten 10 dager uten å gå på do...det var helt grusomt, hadde de verste magesmertene til jeg fikk brukt noe laxmiddel. Det går jo ganske mye veske ut av kroppen når babyen spiser hele tiden.

Skrevet

Gubben har vært på apoteket for meg nå, så nå blir jeg vel værende på badet resten av dagen.. hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...