Gå til innhold

Hva slags bind skal man ha med i sykhusbagen?


Laban og Labolina

Anbefalte innlegg

Forrige gang jeg fødte endte jeg opp på barselavdelingen i flere dager og fikk alt jeg trengte der. Går alt bra denne gagen, får jeg komme på pasienthotellet eller reise hjem ganske snart. Det betyr at jeg må ha alle nødvenigheter selv.

 

Var på apoteket og sjekket, men det er så mange ulike størrelser o.l.

Hva har dere brukt? Tena, attends eller vanlige store nattbind fra Libress eller Always?

 

Og hvor lenge trenger man de gedigende, for så å trappe ned i str.?

 

Anyone?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg brukte de supersize bleiene i 3 dager denne gangen, så holdt/holder det med Libresse Goodnight....Tror kanskje de kjempe store var attends?

 

Går det bra med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går bra med meg. Fem dager igjen til termin og ikke mye som skjer. LItt mensmurring i blandt. Tror jeg mistet den berømte slimproppen i forgårs og ringte glad og lykkelig til jm og spurte om det var et sikkert tegn på at noe var i gang. Men det kunne kun desverre ikke love meg! Så har jeg jo lest her og oppdaget at det kan komme flere propper og det kan gå lang tid før noe skjer for det.

 

Litt utålmodig at noe ikke skjer. Så igår var jeg ute og shoppet litt. Må jo ha en storebrorgave til Henrik. Også kom jeg på dette med bind og ammeinnlegg osv. Det hadde jeg helt glemt. Selv om jeg føler meg i fin form, vagger jeg nå av gårde med en stadig tissetrang, så det ble ikke lange turen.

 

Gleder meg til å få det overstått!

 

Når det gjelder bindene. Husker du hvilken str. det var? Attends nr. 3 eller 4? (Nr 4 har slik ekstra stor plass foran og bak og er 42 stk i pk til kr. 175,-. Mens nr 3 ser mer ut som en rektangel, hadde 12 stk i pk og kostet kr. 45.-.) Vet virkelig ikke om jeg trenger 42 stk av de store i 3-4dager. Men det er jo kjiipt om de andre skulle være for små også...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På pasienthotellet på Ullevål lå det noen bind man kunne bruke, libresse goodnight - de aller tykkeste. Kjøpte de selv også og brukte de 1 uke ca.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK. Skal også dit. Var det noe mer dere fikk med dere? Synes å huske de nevnte noe om at alle fikk en slags startpakke. Tenker på bleier til den lille også. Men husker jo ikke hvor små man skal kjøpe. Sist gang veide Henrik nesten 4kg. og da er det kanskje for lite med de minste...uvisst hvor mye lillebror kommer til å å veie, men jeg tror ikke han er så veldig mye mindre.

 

Har tenkt å sende sambo ut for å handle etterpå, men om det skjer på natta, må vi jo ha noe i mellomtiden.

 

Var det greit på hotellet? Hvor lenge fikk du være der? Var det mat eller må man gå ned i restauranten og spise frokost osv der? Synes å huske at man må ha orntlige klær og ikke joggedress dit.

Kjempefint om du kan skrive litt om oppholdet ditt.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare vært på barsel, så har brukt det de har hatt der, men brukte de superstore bleiene med et litt mindre bind inni de første 3-4 dagene, deretter har jeg gått over til vanlige nattbind fra libresse. Tror ikke jeg hadde kjøpt meg en pakke med 42 stk bind, for det får du nok ikke brukt for. Nå kjenner jeg ikke helt til hvilken type det er, men det hørtes mye ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det lå bleier der til den nyfødte også, sånne geniale som det kom en strek på når bleia var våt - fant de ikke i butikkene etterpå. Ellers så var det body der han kunne låne også.

 

Vi hadde det veldig bra på hotellet, eget rom og tv, mannen lå der også, men han måtte betale ekstra. Vi ble fulgt av en av pleierne over til resepsjonen på hotellet. Mat måtte man gå ned i kantina å spise, ev. hente og ta med opp. Det er noen sittegrupper utenfor rommene, men det virket som de fleste holdt seg på rommet. Man får jo ha besøk når man vil der, og da er man jo på rommet sitt.

 

Vi hadde fellesmøte med de andre nybakte foreldrene dagen etter vi kom, og dagen vi dro. Siste dagen var det også legesjekk på minsten.

 

Vi følte oss litt overlatt til oss selv, amming og baby var jo helt gresk. Men det er telefon på rommet, og du får direktenr. til personalet. Man kan ringte når som helst, så kommer de kjapt. Men man kvier seg jo litt for å ringe da, vil jo ikke mase for mye... Men mannen min brød seg heldigvis ikke om det, han var på telefonen stadig vekk:)

 

Jeg fødte en onsdag 1017, og dro til hotellet kl. 1600. Egentlig skulle vi være der kl 14, men romme var ikke klart. Vi dro hjem fredag ettermiddag, jeg trodde vi var til lørdag, men mannen er sikker på at vi dro hjem fredag!

 

En ok joggedress kan man vel ha, men fikk beskjed om å ikke gå med morgenkåpe i gangene.

 

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du har fått svar. Sikkert lurt å sende mannen på shopping etter du har født, vil tippe du får ting på sykehuset første dagen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...