Gå til innhold

Ufordragelig drittunge på butikken...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trodde virkelig det ikke fantes slike drittunger.

Jeg var en kjapp tur innom butikken, en frekk drittunge på rundt 6-7 år dreiv hundset mora, og fikk ALT han ville ha i butikken.. Leker, godteri alt. Så kom de til kassen og lille dritten skriker til mannen bak kassa: Se å få i gang båndet!!!! Skikkelig frekk.. Hadde mitt barn snakket sånn til en fremmed mann så hadde jeg blitt så flau!!!!!!!!!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Off, enkelte unger.......... Jeg har riktignok blitt mer forståelsesfull etter at jeg fikk barn selv, men frekke unger er ikke mye søtt, nei. Selvfølgelig er det ikke barnets feil, men ufordragelig er de jo likefullt.

Skrevet

Hmmm....jeg er overrasket over evnen til enkelte som kan følge etter folk på den måten du gjør.

Skrevet

At det var sa du? Følge etter folk????? Hva da?

Skrevet

Tenker du hang over skulderen til moren her siden du nesten detaljert kan ramse opp hva denne ufordragelige ungen fikk både i ting og vilje. Merkelig hvordan man må henge oppå folk for å få med seg slike ting. Så ja du forfølger folk.

Skrevet

HI her, denne butikken er liten. Jeg forfulgte ingen,men jeg har øyne og se med og ikke minst ører som hører denne lille dritten skrike og skråle. Og når de skulle betale sto de ved siden av meg... Vet ikke hvordan det er med deg jeg, SkitaSingel, men jeg klarer iallefall å se og høre hva som foregår 2 meter fra meg.

Skrevet

Du kan kaste så mye dritt om nicker mitt som du bare ønsker, det bevitner bare din sant for moral.

En butikk på 4 kvm høres ut som gunniesrekordbok da, for ikke ofte du har en meter hyllevare og kasse samlet på en og samme kvm.

Se og høre gjør jeg, men henger meg ikke så innmari opp i skrik da det er vanlig for unger så lenge man ikke henger over skulderen da og følger med

Skrevet

Huff, så fælt..! Jeg takler ikke slike unger, jeg hadde tatt med meg ungen ut md en gang maset starta. Her har jeg nulltoleranse for frekkheter, og spesielt frekkheter til andre mennesker, store som små. Jeg kjenner slike barn som du snakker om HI, og jeg får knuter i magen når jeg ser oppførselen deres på sitt verste.

Søtaengel: Enkelte ting får man med seg uten å forfølge folk, og når det er ille er det vel menneskelig å legge ekstra godt merke til hva denne gutten gjør. Jeg er slik selv.. Ikke at jeg følger etter folk, men hjerna innstiller seg på denne oppførselen enten jeg vil eller ikke. Når man blir sjokkert over noe, så er det gjerne sånn:)

Skrevet

Jeg fatter ikke at folk lar barneoppdragelsen skli helt ut på den måten....egentlig er det jo synd i ungen, han støter jo alle fra seg. Sånne blir som regel sosiale utskudd på skolen o.l.

Sotaengel: Take a chillpill.

Skrevet

Hva er egentlig problemet til SotaEngel? Bare å ignorere hans teite kveruleringer, idiot!!!!!!!!!!

Helt enig med deg, synes synd på disse ungene som har foreldre som ikke har energi, tid eller lyst (?) til å lære de oppdragelighet. Det er jo ungene DET går utover og som blir sånn.

Skrevet

Nei for all del, EN skrikerunge på butikken EN dag da har man barn som blir sosiale utskudd. Er nesten mer redd din evne til å videreføre denne holdningen vidre så vi får flere slike forfølgere rundt om.

Skrevet

jeg hadde ikke blitt flau, jeg hadde blitt driiit forbanna og stengt guttungen inne på rommet i en uke..

null pc, null playstation og null trening..

klarer ikke unga å oppføre seg ordentlig ute blant folk-kan de ikke være ute blant folk..

her har vi nulltoleranse overfor sånn oppførsel..

og unga er heldigvis høflige overfor alle...

Skrevet

Uff ja, takler ikke slike uoppdragne drittunger! Et barn skal ikke kommandere sine foreldre sånn!

(det er sikkert SotaEngel sitt barn, hehehehehe)

Skrevet

Mye bedre å ta opp bestillingsvare fra postordre på barn, så kan man ta ut batteriene når ungene ikke oppfører seg som dere vil.

Tenker mange her inne ville fått et lettere liv når barna kommer i trassalder.

Skrevet

Ja det finnes mange uoppdragne unger...men jeg er lærer og ofte blir jeg kalt for hore, bitch osv...og elevene er 15-16...det synes jeg er enda værre...ufff....men det starter når de er små...

Skrevet

Skulle nesten tro det var ungen til sotaengel som var på butikken siden hun tar seg så nær av dette innlegget.

Jeg skjønner ikke at foreldrene lar det gå så langt, er jo på en måte deres feil at ungen er sånn. Må jo lære de tidlig hva som er akseptabelt oppførsel.

Skrevet

Det er foreldrene sin feil at dem får uoppdragne barn.Om ikke de voksne har lært seg manerer og oppdragelse kan de heller ikke lære det bort....Og det går utover oss andre som faktisk fikk det hjemme,synes det er synd at det er de oppdragne barna dt gjerne går utover..

faens foreldre

Skrevet

huffda!

Skikkelig slitsomt med sånne barn....

Ikke for å forsvare, men det kan faktisk være denne ungen har ad/hd.. De kan ikke for oppførseløen sin.. Det kribler i kroppen deres og det er vanskelig å kosentrere seg. Disse barna trenger en beskjed/rettledning sikkert 50 ganger mere enn en uten diagnosen p.g.a noe system inntil hjernen som tar imot beskjeder..

Bare en liten tankevekker....

Er slitsomt allikavel..... Men stakkars barn de sliter selv med å holde kroppen og fornuften på topp Ønsker gjerne å være sånn som "andre"

Skrevet

Herregud...er det mulig? At mora finner seg i det.

Skrevet

Til anonym 15:42.

I dag diagostiseres barn med typr AD/HD, så fort de har et lite avvik.

Så den holder ikke. Det finnes ikke så mange AD/HD barn som statistikken tilsier. Problemet ligger nok heller hos foreldrene som ikke greier å sette grenser for barna sine. Sånn som i denne situasjonen, er det helt tydelig at foreldrene ikke greier å sette de grensene som kreves.

Var ute for noen helt gærne barn i sommer, i en matbutikk. De lekte gjemsel og sprang rundt i butikken. Sprang på mennesker og handlevogner og var helt ville.

Jeg begynte å se etter om noen av de voksne som var tilstede i butikken kunne være foreldrene, men det var ingen som viste noe som helst interesse for å roe ned barna.

Helt hårreisende!

Skrevet

Om ungen din gjør slik burde man bli KJEMPE FLAU!! Ikke på ungen sin veine, men flau over den elendige oppdragelsen du har klart å gi ungen!

Et barn blir ikke slik så lenge ikke foreldrene tillater det.

Dessverre kryr det av slike "drittunger", stakkars barn, det er grov barnemishandling å la barnet sitt vokse til et slikt utskudd...

Skrevet

Joda det er slisomt for et barn å ha adhd, men nå er det faktisk slik at man da må legge en enda strengere linje med barnet en om det ikke har denne "sykdommen".

Jeg har selv en mann med denne diagnosen og en nevø, Og vet at slik oppførsel alikevel kan fint ungåes. Men det er enda viktigere at de vokser opp med faste og strenge grenser. Jeg har også en god venninne med et barn som er veldig plaget med adhd for å si det slik.

Og ja han er veldig slitsom å ha rundt seg når han ikke er på medisin (han er 10 år nå) men han er ikke frekk hverken mot moren eller andre.

ADHD er ingen unskyldning for å la et barn oppføre seg som de vil.

Og du sier at barn med adhd ikke kan for oppførselen sin, jo det kan de. De er ikke uten empati og forståelse. De har vanskligere for å kontrolere impulser men de kan med rett hjelp lære seg å takle ting slik at de får en oppførsel som er sosial akseptert.

Hadde ikke mannen min hatt foreldre som var klare på hva som er rett og galt og satt grenser for hva som er akseptabelt så hadde ikke han vært gift idag. For ja det er vanskelig å leve med all dette som foregår i hodet og kroppen til tider, at selv nå trenger han til tider hjelp å sette grenser. Blant annet fordi de ofte føler veldig mye sinne, og frustrasjon fordi de ikke klarer ting som kommer lett for oss andre. Som å huske på ting også videre.

Når dette er sagt så er det mange idag som blir sjekket ut for adhd idag som ikke har det men har en oppførsel som rett og slett kommer av at foreldrene lar de slippe unna med det meste.

Jeg har forståelse for at barn ikke alltid gjør som vi vil og kan trasse og prøve seg med mas og være stygge i munnen også videre.

Forskjellen kommer om foreldra snakker til dem eller lar de slippe unna og i tilegg gir de allt de vil.

Jeg ahr gått med en hylende nesten 2 åring i vogna gjennom butikken jeg. hylende for at ho ikke fikk det ho ville ha. Og ja det er litt flaut men jeg gir ikke ho ting for å få ho til å slutte å gråte av den grunn.

Det tok 3 slike turer i butikken før ho skjønte at hylinga ikke hjalp og ho slutta med det.

Men ser nå og da sitvasjoner i butikken med unger som får nei, begyner å hyle og derfor så får de tingen alikevel.

De har jo lært at det funker, ihvertfall når det er andre mennesker rundt.

Eller her om dagen hvor det var to unger i 7-10 års alderen som drev å løp rundt med disse små vognene, kjørte de inn i beina på andre mennesker i full fart også videre, men s de lo og syntes tydeligvis at det var så moro. Og foreldra så det men sa ikke et ord, de så mere ut til at de lata som de ikke kjente ungene.

Jeg vet det var foreldra av den grunn at jenta løp til moren og klaga sin nød over at den fæle damen (meg) snakket til henne med en sint og streng stemme og tok fra ho vogna, etter at ho kjørte i beina på en gammel dame slik at ho falt over ende.

Jeg blander meg sjelden inn i hvordan andre oppdrar barna sine, men i den sitvasjonen så fikk jeg nok. de kunne virkelig skade noen med opp førselen sin og foreldra sa ikke et ord til dem.

Skrevet

Barn blir slik foreldre former de. Så ikke skyld på barnet men, på foreldrene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...