Januarjubel! Skrevet 12. september 2008 #1 Skrevet 12. september 2008 Min lille på 20 mnd har fått trøske på tunga, men legen kunne ikke gi noen årsak - det er visst vanligst hos spebarn. Har lest litt på nettet og funnet ut at årsak kan være gebiss (nei), feilernæring (tviler jeg strekt på - hun får sunn og variert mat), pencillinkur (nei., aldri fått) eller nedsatt immunforsvar ved alvorlige sykdommer som hiv, kreft eller diabetes (!!!). Dette siste kan da ikke være eneste mulighet, hun har vært litt forkjøla og tett i nesa i det siste og dermed sikkert litt nedsatt immunforsvar, men ellers frisk og rask. Vi har fått henvisning til spesialist vi kan bruke om hun ikke blir bra med Mycostatin. Kjenner jeg ikke liker dette helt, men det velger å tro det er en filleting som går over. Noen som kjenner til trøske og små barn over ammealder? Det er visst ikke smittsomt, men om det er slik at det kan smitte mellom bryst og munnhule,, kan hun jo ha fått det ved å suge på en leke i barnehagen fks? Jeg skal ii allefall koke alle tuter og smokker - føles riktig...
Januarjubel! Skrevet 12. september 2008 Forfatter #2 Skrevet 12. september 2008 Blir takknemlig for svar - VELDIG takknemlig:)
markups Skrevet 12. september 2008 #3 Skrevet 12. september 2008 Det er veldig mange som får trøske, og det går som regel fort over. Datteren min hadde det så vi smurte på noe vi fikk hos legen, husker ikke hva det het.. Det gikk fort over og kom ikke tilbake.
Januarjubel! Skrevet 12. september 2008 Forfatter #4 Skrevet 12. september 2008 kan jeg spørre hvor gammel hun var? Siden det er etter spebarnsalder at de årsakene jeg nevnte gjelder altså.
trompetisten Skrevet 12. september 2008 #5 Skrevet 12. september 2008 Vi hadde trøske, fra hun var 2/3 måneder til ca året. Hadde både på tungen og i munnhulen. Brukte masse mycostatin, uten at det hjalp. Så begynte vi med farris, og det tok knekken på trøsken. Ammet ikke, og brukte ikke smokk, men kokte alt av flasker hele tiden ja. Om det er anerledes for større barn aner jeg ikke dessverre.
markups Skrevet 12. september 2008 #6 Skrevet 12. september 2008 Ups, sorry! Jeg så ikke at hun var 20 mnd. Jenta mi var bare et par mnd da hun fikk det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå