pifi med tre nurk Skrevet 12. september 2008 #1 Skrevet 12. september 2008 har dere alle vært hos jordmor/lege og sjekket modenhet/åpning, blitt strippet osv... jeg er fem dager over termin og har aldri fått noen undersøkelse på dette... så aner ikke om jeg er moden eller noe... skal til jordmor igjen på mandag hvis jeg ikke føder i løpet av helga... kan jeg regne med at hun sjekker dette da? evt. gjør noe for å få fortgang på ting...vil jo helst slippe å settes igang på sykehus...
Lillepusen-78 Skrevet 12. september 2008 #2 Skrevet 12. september 2008 Jeg er også 5 dager over termin. Har ikke blitt undersøkt nedentil. Var hos legen i dag, men hun sa ikke noe om det.... Synes egentlig det er like greit, jeg... Er jo nysgjerrig, men tenker at det skjer når det skjer (snart håper jeg ;-)) Men legen bestilte overtidskontroll til meg fredag om en uke, og da sjekker de.....
kareni Skrevet 13. september 2008 #3 Skrevet 13. september 2008 jeg har to dager til termin og heller ikke blitt sjekket om je er moden, har åpning osv... var på min siste jm time på torsdag.
Vestlending med to, snart tre? Skrevet 13. september 2008 #4 Skrevet 13. september 2008 Jeg er 10 dager over termin og har aldri blit sjekket nedentil. Syns i grunnen det er like greit. Like greit å ikke vite om jeg har 1, 2 eller 3 cm modning, siden det likevel kan går uker før man føder...
mommy_87 Skrevet 13. september 2008 #5 Skrevet 13. september 2008 jeg ha termin 22.sept, åh ble sjekket torsdag(11.sept) men det var fordi jordmor trodde jeg hadde rier. åh jeg hadde 1 cm åpning åh ble sendt på sykehuset der de sjekket igjen. men fikk ikke noe mere rier eller sammentrekninger eller hva det var så ble da sendt hjem igjen. skal ha planlagt keisersnitt da så kan hende det var derfor jeg ble sjekket så det ikke skulle gå så langt at jeg måtte føde vanlig.. vet ikke..
susemor-3 små Skrevet 13. september 2008 #6 Skrevet 13. september 2008 Er 4 dager over termin, og har ikke blitt sjekket. Føler meg ikke moden, har ingen tegn til fødsel. Da jeg var hos jm forrige uke, fortalte hun at hun skulle på kurs neste uke, og bad meg bestille time hos fastlegen på mandag hvis jeg ikke føder i løpet av helgen, slik at hun kan bestille overtidskontroll til meg. Fastlegen har erfaringsmessig 3 ukers ventetid, så dette kan bli festlig. Blir vel overtidskontroll på meg en mnd på overtid da sikkert!!
Smilemia Skrevet 13. september 2008 #7 Skrevet 13. september 2008 Hei Jeg er 10 dager over termn i dag og var på overtidskontroll i går, fredag. Da sjekket hun også modenhet i tillegg til fostervann, bevegelser og generelt at babyen har det bra. Men hun strippet meg ikke. Jeg skal tilbake på mandag igjen, da sjekker de samme greiene og hvis jeg ikke kommer igang av meg selv så setter de meg i gang 14 dager over termin, dvs på onsdag. Sist fødte jeg 11 dager over termin...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå