Gå til innhold

Gir dere dåpsgave til deres egne barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye gir dere isåfall... Sønnen min fikk 12000,- tilsammen avalle, men vi har ikke gitt noe.

Utennom selve festen da, som kostet greit til slutt.

Men tror jeg skal kjøpe et smykke til han.

Med førstemann betalte foreldrene mine for alt, da kjøpte jeg smykke, kniv og gaffel og han fikk noe penger på kontoen sin.

Men han fikk ikke på langt nær så mye som yngste gjorde.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, gav 1500 til min datter..pappan gav også 1500kr..og familien hans betalte dåpsfesten..

Skrevet

Ja, seff fikk hun gave av oss.

Ikke noe svært dyrt nei, men et smykkeskrin og et spesielt bilde av kirken hun er døpt i.

Tror de fleste foreldre gir en gave til barna sine på konfirmasjonen i tillegg til festen, så hvorfor skulle det ikke være slik også til dåp?

Synes det er rart jeg, at ikke folk gir barna sine gave til dåp...

Men det er nå min verden ;)

Skrevet

barna våre har fått bamse med brodert navn og fødselsdato av oss i forbindelse med dåpen (fra monogramservice)

Skrevet

Fikk ikke noe av oss nei,men har aldri hørt at foreldre gir gave jeg da...

Kom ikke på tanken engang faktisk...

Skrevet

Ja, selvsagt :-) Kjøpte et nydelig gullarmbånd med navnet hennes og dåpsdatoen inngravert. Samme type gullarmbånd som jeg fikk av mine foreldre da jeg ble døpt :-)

Skrevet

Jonas fikk alt han trengte av sølv og bøker og sann vi håpte han skulle få. Samt at han har rett under 27 000,- på egen konto etter fødsel og dåp. Det eneste han ikke fikk var barneservice med kopp, fat og skål- så det dro vi og kjøpte selv. Så det ble gaven fra oss, selv om det ble kjøpt etterpå....

Skrevet

hehe.. min fikk ikke dåp en gang... hehe.. men jeg satt in 3000 kr til han sånn "velkommen til verden" gave. også kjøpte jeg ett smykke til han som han bare virkelig elsker.

Skrevet

Han fikk gave av oss. Tanken på ikke å gi ham dåpsgave var aldri tilstede. Jeg trodde det var en selvfølge, på lik linje med konfirmasjonen, men har skjønt i ettertid at dette er det veldig mange forskjellige tradisjoner på.

Skrevet

Nei, han fikk ikke gave.

Dåpsfeiringen ble en gave fra oss, og den kostet forsåvidt sitt den også ;-)

Skrevet

Vi har ikke gitt de noe til dåpen, men de har fått 50 000 på hver sin konto utenom. Føler liksom det er nok.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...