Gå til innhold

Hvordan er deres 4-5 åringer? jeg er bekymret:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Over jenta mi som blir 5 år..

Hun er prematur, født 2 mnd før termin..Blir 5 i desbemer,

Men hun er så AKTIV..Ingen konsentrasjon. Ikke noe vi gjør er bra nokk, ting skal skje med EN gang.Hun er vimsete, og ramler og slår sg hele tiden.Hun har et temeremang som virkelig skremmer meg, hun kan slå, spytte på meg osv. Hun ser tv da, kan godt se en hel film :)

Men utover det er det TEMPO-TEMPO! Hvordan er deres?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

romigheten selv..

elsker¨åpusle, tre perler, se tv. bygge lego..

men er aktiv når han skal; fotball/lek i gymsal. da hopper og spretter han .

Blir ikke sint, heller lei seg. Veldig sår

lillebror som kommer etter er imidlertid propell. barn er ulike:-)

Skrevet

høres nesten ut som min 6 åring som er født 3 måneder for tidlig.. Bortsett fra tempramentet da..

Skrevet

Veeeldig rolig i forhold til di tror jeg.

Jenta vår ble 4 i juli. Hun er en stor tenker og analytiker. Kaster seg ikke ut i ting før det er analysert opp og ned og vurdert. Tenker masse på alt mulig, stiller tusen spm per dag og lurer på alt mellom himmel og jord.

Hun er ikke spesielt fysisk av seg. Elsker derimot å synge, lese i bøker, se på bilder, tegne, skrive, høre på musikk osv. Snakker hele tiden, eller synger. Føles som vi lever i en musical innimellom:)

Sitter rolig lange stunder av gangen. Går på turn, og der kan hun jo være fysisk. Men der må det også studeres og analyseres før hun prøver seg på ting. Synes nesten det kan bli litt mye av det vi da. Ikke ofte hun bare hiver seg med i leken etc. Hvis det er ungene på barnehagen blir det annerledes da.

Tror det er veldig stor forskjell på barna i den alderen der. Ser i alle fall at det er stor forskjell på ungene i bhg. Noen er veldig aktive og liker at det er full fart hele tiden, mens andre er som jenta vår og sitter med perler, bøker, tegninger osv.

Skrevet

er nok bare å ta det med ro, hun er nok helt normal :)

Nå skal det sies at min erfaring er med guttungen vår,men han er på samme måte..

hvis man skal ha han til å sitte i ro så må det være en skjerm foran han..ellers så er han overalt... vi har også vært gjennom en del når det kommer til fysisk temperamang om man kan kalle det det..jobber med det daglig for å prøve å luke bort slik oppførsel...

De er alle forskjellige,og de vil forandre seg fortløpende... :)

ser ikke noe negativt på det overhodet..men nå har guttungen vår vært slik siden dag en,så er vant til det..hadde han en dag bare skulle sittet med lego eller tegnet ville jeg blitt bekymret... ;)

Skrevet

Dytter litt, vet at en ikke skal sammenligne men..:/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...