supernint Skrevet 12. september 2008 #1 Skrevet 12. september 2008 Jeg er 4+2 i dag. Vet det er mest kritisk de første 12 ukene. Men er det noen uker som er mer utsatt enn andre? Huff...er konstant bekymret jeg altså Skal jeg virkelig måtte ha denne usikkerheten til uke 12...
♥Tuppa, Noah ;( Lillebror ♥ Skrevet 12. september 2008 #2 Skrevet 12. september 2008 Prøv å få tankene ett annet sted..Plutselig er de 12 ukene gått de serru:) Og om 38 uker så har du ett lite barn i hendene:) Lykke til!
supernint Skrevet 12. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 12. september 2008 Tusen takk for oppmuntrende ord:)
Vero85 Skrevet 13. september 2008 #4 Skrevet 13. september 2008 Jeg har akkurat samme bekymring som deg.... Er like langt også...
Bring_it_on!!:)) Skrevet 13. september 2008 #5 Skrevet 13. september 2008 Det er fælt og gå med slike bekymringer... Jeg prøver og tenke minst mulig på det.. Det er jo slik at de aller aller fleste svangerskap faktisk går bra.. Det er klart at det er noen som kan gå galt også... ;Men det er ikke noe man kan gå og tenke på.. Jeg tror at og være her inne når man er tidlig i svangerskapet ikke er bra for noen.. Det er så veldig mye tema om spontanabort og farer tidlig i svangerskapet.. Her inne virker det som det skjer veldig veldig ofte.., men tror det bare er det at hver gang det skjer noen her inne så blir det pratet om.. Fordi man da ofte trenger og si det til noen.., prate om det.. Blir noe ala massesuggesjon når det kommer til frykt om spontanabort tror jeg.. Tenk på dere selv og alle rundt dere.. Hvor mange kjenner dere eller hvor mange vet dere om som har opplevd spontanabort et par uker etter positiv test??!!? For og svare deg på spm.. Som jeg har skjønt det så avtar abort faren betraktelig etter ca midt i uke 7.. Dvs etter at hjertet har begynt og slå.. Mener og ha lest at det er en av de mest kritiske fasene til barnet inni moren.. Når hjertet starter og sirkulere.. Dette ble langt.., men kjenner at jeg har blitt litt opgitt i det siste når jeg har vært her inne.. Det er så lite positivt rundt dette og gå gravid i 1 trimester.. Gleder ved og ha blitt gravid.. Rundt første kontroll osv. Jeg har bestilt med time til ul til uken.. Tidlig ul i uke 9 .. Fikk det gratis pga jeg sa jeg var urolig.. Er kanskje ikke helt på tuppa.., men det er godt og se et lite hjerte slå... =)
supernint Skrevet 13. september 2008 Forfatter #6 Skrevet 13. september 2008 Tusen takk for flott innlegg. Du har så rett... Jeg også ønsker tidlig UL, gleder meg så enormt til å se den lille:)
Bring_it_on!!:)) Skrevet 13. september 2008 #7 Skrevet 13. september 2008 Prater du med legen din så kan du nok få tidlig ul om du sier at du er urolig.. Var ikke meningen og virke kvass i det forrige innlegget.. hehe.. Men jeg blir jo urolig selv av og være her inne.. Enda det er mitt andre svangerskap.. Har en energibunt av sønn som flyr rundt her som bevis på at det kan gå bra ... Og kvitte seg helt med tankene tror jeg ikke går.. Pga det er jo noe som følger med 1 trimester.. Spenningen og uroen .. Men så er det da den enorme gleden når man kommer til 2 trimester.. Vi får se frem til den.. =) Du får uansett ha masse lykke til.. =)
LillaGorilla♥♥ Skrevet 13. september 2008 #8 Skrevet 13. september 2008 Er egentlig litt enig med deg jeg. Synes det blir litt dumt å fokusere på alt som kan gå galt, for i de fleste tilfeller går det jo bra! Og uansett, utenom å leve sunt og ta vare på oss selv, er det jo ikke så mye vi får gjort fra eller til likevel, eller hva? Og jeg skjønner at det er trist å miste, når man har gleda seg og håpa så masse, men så er jo saken den at dersom det går galt så tidlig, så er det vel fordi det gjerne er noe som ikke er som det skal med fosteret likevel. Så man får liksom trøste seg med det da, selv om det kan være vanskelig. Jeg vet at jeg blir lei meg om jeg mister, men man får være realistisk. Da er det kanskje ikke meningen at akkurat denne spiren skal komme til verden, og jeg må stole på at kroppen min greier å ordne opp. SÅ får vi bare prøve igjen!
durace Skrevet 14. september 2008 #9 Skrevet 14. september 2008 Jeg er i uke 12 nå. Har ikke hatt sterke smerter eller blødning, eller noe som kan indikere SA til nå, er jeg mest sannsynlig 'sikra' da eller? Noen som vet?
frua Skrevet 14. september 2008 #10 Skrevet 14. september 2008 Jeg er helt enig i at det er lett å tenke mer enn nødvendig på SA når man er her inne. Likevel, er det litt viktig å være klar over at SA på en bisarr måte er en "fin" ting. Det er utrolig at kroppen selv ordner opp når man bærer på noe som sannsynligvis ikke er levedyktig (genfeil/kromosomfeil). Jeg har selv hatt en SA i 8. uke. Her der det mange fine innlegg, men ingen svar på spørsmålet ditt. Legen forklarte meg at SA ofte skjer i den perioden man normalt ville hatt mensen. Det er ikke alltid like enkelt å vite når det er da terminen kan justeres kan bomme med inntil 14 dager. Jeg er selv i 8 uker på vei, og kan selvsagt ikke unngå å bekymre meg for at det kan skje en gang til, men tenker også at om det skjer, så bør jeg prøve å sette pris på at kroppen har fikset opp selv. Den tanken roer meg faktisk. Sannsynligvis går det helt bra. Jeg har to barn fra før.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå