ChellBell - har født! Skrevet 12. september 2008 #1 Skrevet 12. september 2008 Jeg elsker blomster, men har ikke så veldig mye peiling på blomster når det kommer til brudebukett, dekorasjon osv.. Hvis jeg vil ha en rosa bukett, bør jeg da ha rosa blomster også på bordene? Selvfølgelig alt er jo "lov", men hva er det vanlige? Noen som vil dele med meg hva slags blomster de skal ha i bukett, pynt osv? Trenger noen ideer!
Anonym bruker Skrevet 12. september 2008 #2 Skrevet 12. september 2008 Jeg hadde aprikosfargede roser og hvite Märtha liljer i buketten, og samme blomstene på bordet. Tok også fargene igjen i i tallerkenpynten, silkebånd i samme farge som rosene m/perlepynt. Vi brukte i tillegg hvite damaskservietter m/liljemønster. Brukte også perler som pynt til meg selv (øredobber/kjede/armbånd), da brudekjolen min var overstrødd med perlebroderier. Sløret hadde også perler. Så gjennomført hele veien i hvitt/aprikos og perler.
kosejiinta Skrevet 12. september 2008 #3 Skrevet 12. september 2008 Hei :-) Alt er lov, det er du som bestemmer. Men kommer litt ann på hvilken stil du vil ha. Min brudebukett består av hvite roser, hvite Cala (calla) liljer, litt grønt, eføy lignende grener. Kirka blir også pyntet med like blomster, deler med de som gifter seg etter oss. Blir en bukett/oppsats ved inngangsdøra, 2 i trappa ved alteret og en på alteret. Vi skal feire bryllupet vårt på en gård, en låve som er gjort om til lokale hvor de har både bryllup, konfirmasjon osv. Der skulle jeg vel helst hatt, høst ting man finner i naturen og pyntet med med men jeg velger og kjøre samme stil der som ellers, med hvite roser, cala liljer, grønn eføy + noe Mærta liljer. Og masse hvite kubbelys og fine telys. Skjærer litt men synes det blir fint. (grunnen til at jeg fyller opp med Mærta liljer er fordi Cala lj. koster 90 pr. stk på Floriss, Plantasjen koster de 60,- pr.stk men de er små. Mærta lj. koster 99,90,- for 5 stk. Men jeg tenker hvitt er hvitt ;-)) Brudgom,hans forlover og min far skal ha knappehullsblomst laget av Cala. Min sønn på 4 skal ha knappehullsblomst han også men en Cala lilje blir for stor på han derfor bruker de små hvite rose blader og ruller på en slik måte at de blir like Cala liljene :-)) Håper dette kan hjelpe deg litt ;-)) Lykke til - og husk, det er ditt/deres valg. Alt er lov!! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå