Anonym bruker Skrevet 12. september 2008 #1 Skrevet 12. september 2008 Mannen min skulle se om han kunne kjøre taxi. Så måtte innom politistasjonen. Det kunne han ikke for han var i en liten "slosskamp" på byn i fjor. I rapporten stod det at han var rusa... Jeg trodde rusa betydde at man hadde tatt narkotika, gjør det ikke det? Burde det ikke stått berusa når han "bare" var full?
Gidder ikke! Skrevet 12. september 2008 #2 Skrevet 12. september 2008 Njæ. Er du berusa er du jo rusa.
Anonym bruker Skrevet 12. september 2008 #3 Skrevet 12. september 2008 Jeg har samme "problem" med ordene 'væpna' og 'bevæpna'. Er det noen forskjell??
Anonym bruker Skrevet 12. september 2008 #4 Skrevet 12. september 2008 en som er rusa er jo påvirket av et eller annet stoff, alkohol eller helst narkotika Jeg mener om man er berusa er det alkohol som er "nytelsemiddelet"
Anonym bruker Skrevet 12. september 2008 #5 Skrevet 12. september 2008 Men har de "lov" til og skrive det (hvis det menes som narkotika) hvis de ikke har tatt noen prøver eller har beviser på at det er narkotika i kroppen hans? Liker ikke helt at det står der med tanke på at vi har barn.. Verken jeg eller han driver med noe sånt.
Anonym bruker Skrevet 12. september 2008 #6 Skrevet 12. september 2008 Væpna brukes for å beskrive hvordan noe blir utført. Altså feks. væpna ran. Bevæpna brukes for å beskrive om en person bærer våpen. Om en bevæpnet person begår et ran har han begått et væpna ran.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå