♥Mie Celine♥Håkon♥ Skrevet 12. september 2008 #1 Skrevet 12. september 2008 Fant en 2007 modell maxi cosi, akkurat den jeg har lyst på, i akkurat den fargen. MED base, til 1300kr jeg spurte selger om den har vært med i kollisjon eller liknende, bare for å ha spurt. men det har den sikkert ikke. Er ikke galt i å kjøpe brukt stol da? Er jo bare ett år gammel! Og jeg har ikke verdens beste økonomi da jeg har bilverkstedregning på 13000kr (NÅ ble jeg deppa igjen...)
aomeg Skrevet 12. september 2008 #2 Skrevet 12. september 2008 Tja..har alltid sagt at bilsete er noe jeg aldri kjøper brukt, kjøper heller alt annet brukt.Men hvis du er TRYGG på at dener hel, ikke vært utsatt for kollisjon og andre ting, er det jo en vurderingsak.Ett år er vel ikke all verden. Selv hadde jeg ikke turd.
Gjest Skrevet 12. september 2008 #3 Skrevet 12. september 2008 Så lenge du er sikker på at den ikke har vært i kollisjon, er det jo ingenting i veien for å kjøpe brukt. En 07 modell er jo en rimelig ny stol også da. (Ikke bli deppa igjen da Tenk på DEN billige bilstolen du fant, å akkurat den du ville ha!)
lillebøllaspringmadrass Skrevet 12. september 2008 #4 Skrevet 12. september 2008 jeg ville ikke kjøpt bilstol brukt.. Hadde selgeren svart ja på spørsmålet ditt hadde du ikke kjøpt den.. så nei er vel svaret uansett.. Stolen er ikke lenger sikker om den har vært med i kollisjon.. så jeg kjøper ikke bilstoler brukt.. Det er ingen du kjenner som du kan låne av da? Er fargen viktigere enn sikkerheten? Jeg kjøper masse brukt, men ikke sikkerhetsutstyr.. Men du må kjenne på magefølelsen din..
♥Mie Celine♥Håkon♥ Skrevet 12. september 2008 Forfatter #5 Skrevet 12. september 2008 fargen er SELVFØLGELIG ikke viktigere enn sikkerheten! for et spørsmål..... Var bare litt fint at den var i svart lissom. siden det er akkurat den typen jeg ønsker da den var BEST I TEST i 2007!!! så fargen var bare en bonus...
Gjest Skrevet 12. september 2008 #6 Skrevet 12. september 2008 jeg personlig hadde aldri gjort det.. for du VET faktisk ikke om selgeren er ærlig.. så jeg hadde ikke turt det.. og skjønner ikke at folk tør det..
Gjest Skrevet 12. september 2008 #7 Skrevet 12. september 2008 Forresten, søstra mi kjøpte brukt stol. Hun fikk ett verkested (toyota, som fører den bilstolen hun kjøpte), til å sjekke bilstolen. Hun hadde først fått garantier fra selger om at den aldri hadde vært i kollisjon, så bekreftet verkestedet at ingenting kunne vises på stolen. (Dessuten så tenker jeg, en mor og en far ville vell aldri solgt en trafikk-farlig stol videre til andre foreldre?? Har stolen vørt i kollisjon kastet den vell. Men det er kanskje jeg som er naiv...)
♥Mie Celine♥Håkon♥ Skrevet 12. september 2008 Forfatter #8 Skrevet 12. september 2008 lurt det med verksted sjekk
GuttemammaTilTo Skrevet 13. september 2008 #9 Skrevet 13. september 2008 jeg kjøpte maxi cosi brukt, men av noen jeg kjente som brukte stolen til sin gutt frem til jeg fikk den. tok hele stolen fra hverandre, vasket og så om absolutt alt så helt ut og den ble som ny:-) til og med selene tok jeg i vaskemaskinen. så jeg føler meg hvertfall trygg på at min stol er sikker, men hadde nok ikke turd å kjøpe bilstol av fremmede.. sjekk i så fall nøye før du betaler for den:-) lykke til
trollmamma Skrevet 13. september 2008 #10 Skrevet 13. september 2008 Om ein har litt lite penger (veit godt korleis det er) så trur eg at det er bedre å kjøpe ein bra kvalitetesstol fint brukt enn å kjøpe ein rimeleg stol ny. Sjølv kjøper eg brukt, men kjenner dei som har den nå, så er jo ikkje problem det. Trur ikkje nokon hadde selgt vidare ein stol som hadde vore i kollisjon. Så eg hadde kjøpt den.
Gjest Skrevet 13. september 2008 #11 Skrevet 13. september 2008 Jeg tror ikke jeg hadde tatt sjansen på å kjøpe sete brukt av noen jeg ikke kjente :-S Jeg tørr ikke stole på at fremmede forteller meg sannheten. Hva om de selger deg setet fordi de har vært i en kolisjon og vil ha nytt sete selv for eks? Seter skal byttes ut selv ved en liten påkjørsel bakfra, og da kan jo setet se helt fint ut selvom man ikke kan bruke det mer. Det er mye man kan spare inn på, men litt skummelt å gjøre det på noe så viktig som bilsete synes jeg..
Gla`jenta&lilleSophie Skrevet 13. september 2008 #12 Skrevet 13. september 2008 Jeg synes det et dumt å kjøpe brukt bilstol, ja. Hvertfall hvis det ikke er av noen du kjenner, og stoler 100% på. Som nevnt over her, det er ikke alltid at det synes på stolen at den har vært med i kollisjon... Og verkstedsjekk ja, men koster vel penger det også vil jeg tro? Ville heller kjøpt alt annet brukt (bortsett fra madrass og dyne). Barnevogner, senger, stellebord, klær osv. finner du i hauger og lass på finn.no - mye ser du ikke har vært i bruk en gang. Men akkurat bilstolen ville jeg kjøpt ny.
♥Dumle♥ har tre søte små♥ Skrevet 13. september 2008 #13 Skrevet 13. september 2008 Jeg kjøpte brukt bilstol,og brukte den til mini, og skal bruke den til nestemann også. Er litt lite hysterisk jeg,så jeg satser på at det går fint å bruke den. Vet at den ikke har vært i kollisjon...
Kanutten & småen + Lucia Skrevet 13. september 2008 #14 Skrevet 13. september 2008 Jeg hadde ikke selv kjøpt brukt bilsete, annet enn om det var av noen jeg kjente som solgte. Når det er sagt så solgte vi vårt gamle sete på finn... Det hadde selvsagt ikke vært i noen kollisjon og var nesten ubrukt.
Gjest Skrevet 13. september 2008 #15 Skrevet 13. september 2008 Nevner det her også. Endel forsikringsselskaper leier/låner ut bilstoler til sine kunder. Ring til forsikringsselskapet dirr og spør hvilken kontroll de har med setene etter at de blir returnert ifht skader, slitasje og sikkerhet. Dersom de har gode rutiner på å kontrollere at stolene fremdeles er sikre så er det masse penger å spare der!
gullfisken83 Skrevet 14. september 2008 #16 Skrevet 14. september 2008 Vi har kjøpt brukt bilstol. Satser på at det går greit:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå