Anonym bruker Skrevet 12. september 2008 #1 Skrevet 12. september 2008 Sambo dro fra oss for noen måneder siden. Barnet er snart 3 år. Det har vært en forferdelig tid etter at bf dro. Han lager et "helvete" for meg og er veldig vanskelig å samarbeide med. Jeg har i løpet av de siste årene tenkt på å reise til min hjemby da jeg har familie (eldre foreldre) og venner der, men bf har ikke villet diskutere dette i det hele tatt. Nå kan jeg i utg.punktet flytte. Mine foreldre hadde elsket det da de kun har 1 barnebarn. Jeg funderer litt fram og tilbake. Det eneste som holder meg her nå er en veldig grei jobb. (Nå er jeg sykemeldt på grunn av stress etter bruddet og jeg vet faktisk ikke om jeg kan komme tilbake innen rimelig tid som sjefen ønsker. Jeg er veldig sliten nå og har behov for ro og hvile). Kommer nok ikke til å tjene på langt nær så mye på mitt hjemsted, men så trenger jeg ikke så mye der heller. Er redd for at hvis jeg ikke flytter nå så kan jeg komme til å angre senere. Akkurat nå har jeg ikke så dårlig samvittighet for bf dersom jeg flytter da han har gått av veldig egoistiske grunner. Noen som kan gi meg reflekterte råd? Skal jeg bite tennene sammen og bli her, eller skal jeg flytte og gjøre det hyggelig for foreldrene mine de siste årene de har igjen? (Dersom jeg blir vil bf forlange 50-50 om ikke så lenge - og det vil også slite på meg da jeg savner den lille noe voldsomt når han er borte bare en helg, men det blir vel kanskje en vane)
Anonym bruker Skrevet 12. september 2008 #2 Skrevet 12. september 2008 Jeg skjønner at du er splittet. Men.. Det var jo han som dro i utgangspunktet. Og dersom du ikke trives der du bor nå heller, så er jo ikke det så bra for deg. Noen vil sikkert synes det er en egoistisk handling, men jeg skjønner veldig godt at du hadde flyttet. Jeg må nok si at jeg hadde gjort det samme selv. Er avstanden veldig stor da? Jeg hadde heller ikke klart 50/50, jeg syns det er ålreit å ha barnevakt innimellom selvfølgelig, men hadde ikke taklet så bra å kun ha sønnen min annenhver uke...
Anonym bruker Skrevet 12. september 2008 #3 Skrevet 12. september 2008 Enig med hun over...i og med at det var han som flyttet og forlot dere så tror jeg også at jeg ville flyttet til hjemstedet mitt, eller jeg VET jeg ville gjort det. Ingen grunn til at du skal bo på et sted du ikke trives, og iallefall ikke når du er sykmeldt fra jobben og ikke vet om du vil komme tilbake igjen. Men hvor lang avstand er det mellom stedene? Vil han kunne ha normalt samvær? Ikke lett det der, men i og med at han var ego og flyttet, så kan du få lov å være litt ego å gjøre hverdagen bedre for deg og familien din;) Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 12. september 2008 #4 Skrevet 12. september 2008 Takk for svar. Det er så pass lang avstand at det er en liten flyreise unna så midtukesamvær er ikke aktuelt. På den annen side er det også så langt at det er lang vei til foreldre og resten av familie dersom jeg bor her. Akkurat nå føler jeg at jeg ikke har noe å gjøre her og ønsker inderlig å komme nær familie. Vi var der på besøk lillegutten og jeg i en liten uke og det føltes veldig godt og riktig. Det er likevel en veldig vanskelig beslutning. Har jobbet flere måneder med å få bf til å komme i dialog, men han er helt låst. Har gitt opp den tanken og må nå ta en beslutning på hva jeg vil gjøre videre.
Anonym bruker Skrevet 12. september 2008 #5 Skrevet 12. september 2008 Han valgte å dra fra barnet (av egoistiske grunner som du sa) da ser jeg ingen grunn til at ikke du kan flytte dersom du ikke trives der dere bor nå. Flytt du, han kan ikke hindre deg nå. Om du venter derimot, kan det bli vanskeligere senere, spesielt med tanke på at barneloven er i endring, og at han kansje "våkner opp" og innser hva han har gjort (uten at jeg vet grunnen til at han dro)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå