Ire86 m/tvillinger <3 Skrevet 12. september 2008 #1 Skrevet 12. september 2008 bruke første bokstaven i navnet deres til "pynt" på invitasjon, meny- eller festprogram...
ChellBell - har født! Skrevet 12. september 2008 #2 Skrevet 12. september 2008 Ja, jeg har laget monogram til oss Ser veldig stillig ut. Skal bruke de på invitasjoner, bordkort osv...
Iselilja Skrevet 13. september 2008 #3 Skrevet 13. september 2008 Vi har fått laget et monogram som vi bruker på nettsiden og på invitasjoner og andre trykksaker. Har bestilt en pregetang med monogrammet på, slik at vi kan prege det på trykksakene. Blir kjempefint
Ire86 m/tvillinger <3 Skrevet 13. september 2008 Forfatter #4 Skrevet 13. september 2008 syns vi har så vanskelige forbokstaver I og S. Men får bare prøve meg fram
Iselilja Skrevet 13. september 2008 #5 Skrevet 13. september 2008 Da er det jo kjempeenkelt, du kan jo bare bruke dollartegnet Bruker du powerpoint? Det er helt supert til slike ting. Jeg klarte ikke å lage selv. Hadde en sterk formening om hvordan jeg ville ha det, men fikk det allikevel ikke til. Vi fikk en grafisk designer til å lage det, og ble svært fornøyd!
Ire86 m/tvillinger <3 Skrevet 13. september 2008 Forfatter #6 Skrevet 13. september 2008 nei, bruker ikke power point nei, må vel laste ned d programmet og installere? Har bare prøvd å tegne for hånd jeg
Anonym bruker Skrevet 13. september 2008 #7 Skrevet 13. september 2008 Du kan lage det i word også. Bare bruk wordart, finn en fin skriftfont, flytt litt rundt på bokstavene, grupper det hele når du er fornøyd.
Anonym bruker Skrevet 13. september 2008 #8 Skrevet 13. september 2008 Sorry, tekstboks...! I word. Wordart i powerpoint
Anonym bruker Skrevet 13. september 2008 #9 Skrevet 13. september 2008 Prøvde for moro skyld å lage et monogram med bokstavene I og S... Tok meg 1 minutt i word, og resultatet ble kjempefint Jeg liker godt fonten Edwardian script til sånne ting, prøv den, så kan det hende du blir godt fornøyd. En annen versjon av monogram er å ha forbokstav i felles etternavn som bakgrunn (gjerne med Edwardian script), og skrive navnene deres pluss bryllupsdatoen i en annen font, og arrangere det fint over bakgrunner. Grupper, lagre, og bruk...!
lure Skrevet 13. september 2008 #10 Skrevet 13. september 2008 vi har begge 4 bokstaver i navnene våre, å hans 2 siste er mine 2 første. Det ble kjempekult !
Ire86 m/tvillinger <3 Skrevet 13. september 2008 Forfatter #11 Skrevet 13. september 2008 takk prøver å få vår felles etternavn forbokstav som bakgrunn, men får d ikke helt til.... Har ikke word. Har microsoft works tekstbehandling...har d noe å si kanskje?
Anonym bruker Skrevet 13. september 2008 #12 Skrevet 13. september 2008 da tror jeg det kan bli vanskelig :S vet ikke helt, har ikke prøvd å lage i works.. ang etternavn som bakgrunn: lag bokstaven i bakgrunnen i en lys gråfarge, og de andre i svart. på innstillingene i tekstboksen må det være "uten fyll" for gjennomsiktighet..
Ire86 m/tvillinger <3 Skrevet 14. september 2008 Forfatter #13 Skrevet 14. september 2008 må jeg sette inn en ny tekstboks for å lage di to neste bokstavene? får til å lage bakgrunn med "L" i gråfarge, men skjønner ikke helt hvordan jeg får forbokstavene våre oppå "L" bokstaven som er til etternavnet vårt. når jeg tar en ny tekstboks, så dekker jo den over "L" bokstaven. Prøvde på arbeid igår, på dataen der, dem har word, men fikk samme problemet...
Anonym bruker Skrevet 14. september 2008 #14 Skrevet 14. september 2008 Ok; steg for steg i word :) 1) Lag tekstboks med L i grått og den fonten du liker. Gå på format - tekstboks - og der du kan velge for "linje" velger du ingen linje. 2) Lag to nye tekstbokser med de andre to bokstavene (en tekstboks for hver bokstav). Gå på format - tekstboks - og velg "ingen linje" i tillegg til "ingen fyll" på disse to tekstboksene. Disse bokstavene har du i svart. 3) Flytt rundt på bokstavene til du finner en plassering du liker. Merk rundt alle tekstboksene med musa (du lager en firkant rundt dem), høyreklikk, og på gruppering velger du "grupper". Nå henger bokstavene sammen. 4) Lagre, og bruk som du vil senere Håper det var en grei forklaring
morsara Skrevet 15. september 2008 #15 Skrevet 15. september 2008 Hej! Är det någon som har en bild eller fil på exempel på monogram? Jag får till att laga bokstäverna med hjälp av anonym ovan men vet inte helt hur jag skall placera dem...
Anonym bruker Skrevet 15. september 2008 #16 Skrevet 15. september 2008 Google monogram, så finner du mange eksempler. Her er ett: http://images.google.no/imgres?imgurl=http://www.textstyledesigns.com/images/monogram-design-lg.gif&imgrefurl=http://www.textstyledesigns.com/monogram-design.php&h=787&w=656&sz=60&hl=no&start=1&um=1&usg=__mk0TPlnoD_X1rPyx6q7AB8o0g00=&tbnid=R7DzC6xwmTiA8M:&tbnh=143&tbnw=119&prev=/images%3Fq%3Dmonogram%26um%3D1%26hl%3Dno%26rls%3DADBS,ADBS:2006-42,ADBS:en%26sa%3DX
Ire86 m/tvillinger <3 Skrevet 15. september 2008 Forfatter #17 Skrevet 15. september 2008 Til anonym, 14.sept 08, kl 13.37 Får d ikke til jeg, hehe, er sikkert helt dum! Prøvd på dataen på jobb og fått installert word på min data. Men får dem ikke til å henge sammen, blir bare stående ved siden av hverandre, når jeg flytter på dem.
Anonym bruker Skrevet 15. september 2008 #18 Skrevet 15. september 2008 Hmm... Får du til å gruppere? Husk å lage en stor nok firkant rundt bokstavene, høyreklikk og velg grupper på gruppering... Hvis du kun plages kunne jeg jo lagd ett til deg og sendt...
Ire86 m/tvillinger <3 Skrevet 16. september 2008 Forfatter #19 Skrevet 16. september 2008 bare prøvde fort nå på jobb, men når jeg går inn på "grupper", så kommer d opp en kolonne til til høyre,men der går d ikke an å klikke, helt sånn grå skrift, som en ikke kan klikke på. Kan prøve når jeg kommer hjem på min data først da men du kan jo bare sende ditt forslag likevel hvis du orker å lage et forslag
endelig mamma t 2 :) Skrevet 16. september 2008 #20 Skrevet 16. september 2008 Da har du ikke merket et stort nok område. Du må få med alle ytterkantene i tekstboksen.. Jeg avslører nå min "identitet" slik at du kan PM meg med navn og mailadr hvis du ikke får det til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå