Gå til innhold

Avlastningsfamilie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vurderer å søke om en avlasningfamile som kan ha snuppa en helg i mnd eller noe slik, pga personlige forhold. Men før jeg søker vil jeg vite om jeg har noen jeg selv vil bruke til dette. Jeg leverer ikke det mest dyrbare jeg har til vilt fremmede!

Jeg har tenkt å spørre noen jeg stoler veldig på og som er veldig flink med egne barn, men er det noe som vet hvilken lønn sånn ca de får for en helg????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikkje sikker, men trur det er rett under 1000-lappen. + at ein får dekt aktivitetar osv:)

Kan sikkert variere frå kommune til kommune, dette.

Eg har avlastning, så veit ikkje alt om den "andre enden";) Har fått tildelt familie, og ikkje valgt sjølv, men det er flotte folk;) Du får jo bruke tid til å bli litt kjent, og du skal godkjenne familien som blir plukka ut. Er ikkje du fornøgd, så blir det å prøve å finne anna familie. Kjemien skal stemme, veit du. Ein skal jo ha eit samarbeid over tid, så det er viktig.

Skrevet

De tar i betraktning egne ønsker til avlastningshjem, og tar kontakt med de du nevner.

Skrevet

er det barnevernet jeg søker?

Kjenner at det knyter seg litt i meg med tanken på å få hjelp av barnevernet.... Vet jo det er dumt, men er vel bare sånn. Men tror nok både jeg og gullet mitt hadde hatt godt av litt tid for oss selv. Hun er fire og har kun vært borte fra meg en helg nå nettopp og det var faktisk fantastisk!!! Selv om det selvsagt var litt trist også. Vi er jo så sterkt knyttet til hverandre.

Skrevet

Ja, det er barnevernet. Men lurer på om ikkje røde kors har eit eller anna, også. Men tenker eg stolar meir på barnevernet ang dette:)

Det er ikkje problematisk i heile tatt, å søke om sånn hjelp. Veit det med å vere knytt til ungen. Har hatt det sånn sjølv. Herlighet; i år var første gangen tenåringen min ikkje ville vere med på ferie, berre meg og minsta. Eg følte nesten eg reiste aleine, med alt ansvaret og heile pakka:) Trur eg har stolt for mykje på eldste og det samhaldet der;) Vi har sikkert meir enn godt av å vere litt frå kvarandre;)

Og du treng faktisk å berre vere deg og vere vaksen innimellom:)

Barnevernet studerer ikkje heimen din pga dette. Du er til samtale på kontoret. Og der fortel du det du treng og at du treng avlastning, for å ha tid til deg sjølv. Og at du trur ungen har godt av å vere med andre vaksne:)

Eg har hatt hjelp i mange år, og det har aldri vore noko tull eller problem med barnevernet:)

Skrevet

Tusen takk for svar! Ble litt roligere ja. Får prøve å huske på at jeg faktisk ikke har noe å skjule og at jeg vet jenta mi har det godt med meg:-)

Får se om jeg klarer å ta en tlf på mandag....

Skrevet

Ja, det er ei hindring å komme over det ein har høyrt:) Veit det. Men tenk å få kvar 4. helg for deg sjølv:) Det er som himmelriket, når du ikkje har hatt noko:) Ikkje at du vil bli kvitt ungen, men ein treng pusterom, samme kva andre meiner. Dei som er to, kan faktisk gå ut frå huset om kvelden. Det kan ikkje vi som er ein vaksen. Vi sit inne, ofte aleine, kveld etter kveld. Det blir ein livsstil, men ein treng andre sosiale impulsar for å vere god mamma;)

Skrevet

Henvender man seg til barnevernet om man ønsker Å BLI en avlastningsfamilie? Hva er kriteriene,vet dere det?

Gjest Sauen har reisefeber
Skrevet

Vi har begge lyst å ha et "besøksbarn", men spørs om det er mulig siden vi er såpass unge... Vi er 21 og 24, har et barn og har plass og tid til et barn på besøk en helg eller to i måneden...

Men det er kanskje ikke umulig, vi er jo voksne, ansvarlige og har rene rulleblad begge to :-) Men vi må vel kanskje vente noen år til før det blir aktuelt?

Skrevet

Næh. Jeg kjenner en singel attenåring som er besøkshjem. Kommer an på behovet i kommunen/bydelen og den enkelte barnevernstjenesten.

Jeg var vel forsåvidt bare fireogtjue jeg også, da vi begynte å ha avogtilungene våre. Det var aldri et issue.

Skrevet

Ok, da er det kanskje ikke umulig da :-)

Dette skal vi diskutere!

Skrevet

Sauen!

Et vennepar av meg er avlastningshjem for to brødre, og de var 24 år når de begynnte. Da de begynnte var de barnløse, men ønsket å stifte familie. Tror nok barnevernet er mest opptatt av at du har ressurser til barnet og engasjement. Foruten dette var de opptatt av at barna skulle ha et eget rom når de var på besøk (det var helt greit at de to brødrene delte rom).

Jeg ble overrasket når de fortalte at de var besøkshjem, men det viser jo at man kan være ganske ung og likevel ha den oppgaven.

Skrevet

Ok, det høres jo bra ut da=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...