Anonym bruker Skrevet 12. september 2008 #1 Skrevet 12. september 2008 Jeg har lyst til å bytte beite og jobbe i barnehage/SFO. Jeg har aldri før jobbet med barn, men etter selv å ha blitt mamma (og sett hvor mye jeg trivs med barn) har jeg funnet ut at det er dette jeg vil. Men hva er sjansene mine til å få jobb da? Er det stor etterspørsel etter arbeidskraft i dette yrket? Og hva er grunnlønnen her? Noen som vet?
Anonym bruker Skrevet 12. september 2008 #2 Skrevet 12. september 2008 For meg som var mamma var det iallefall kjempelett å få jobb i barnehage, selv om jeg var uten utdannelse. Det var det at jeg hadde erfaring med mine egne barn, som gjorde at jeg fikk jobben, og ikke de andre som ellers hadde like kvalifikasjoner. Og det er stor etterspørsel, selv om det kanskje kommer an på hvor du bor. Det er en helt utrolig kjekk jobb, og selv om lønnen er altfor lav, ville jeg ikke byttet. Med 100 % stilling får jeg 205000 i året.
Anonym bruker Skrevet 12. september 2008 #3 Skrevet 12. september 2008 205 000??????????????????? Så dårlig for å passe neste generasjon politikere og arbeidere???? *sjokkert*
Anonym bruker Skrevet 12. september 2008 #4 Skrevet 12. september 2008 Og de lurer på hvorfor ingen vil jobbe i barnehage. Lønna til ped.lederne er ikke ekstremt høy den heller.
Anonym bruker Skrevet 12. september 2008 #5 Skrevet 12. september 2008 205 000 er jo nesten 20 tusen under minstelønna..... jeg har 4 års ansinitet og tjener nå 238 500
Anonym bruker Skrevet 12. september 2008 #6 Skrevet 12. september 2008 Hvor i all verden jobber du? Minstelønn i KS er jo 223 000 for ufaglærte etter oppgjøret og var 217 000 før det.
Huldretuss Skrevet 12. september 2008 #7 Skrevet 12. september 2008 "Hvorfor i all verden jobber du?" Litt av en holdning. Jobbe har vel en verdi i seg selv?
Anonym bruker Skrevet 12. september 2008 #8 Skrevet 12. september 2008 Tror du misforsto litt hva jeg (siste anonym) mente her. Jobber virkelig i barnehage selv og har full respekt for jobben folk gjør. Det jeg komenterte var lønnen hun ene her fikk som er en del lavere enn det som er vanlig. Har ikke på noen måte nedvurdert jobben noen her gjør, mener vel heller at lønnen nedvurderer jobben.
Huldretuss Skrevet 12. september 2008 #9 Skrevet 12. september 2008 Og det er jeg helt enig i, at lønnen nedvurderer jobben! All honør til alle de som jobber med omsorg, og gjør en god jobb! Jeg har så utrolig respekt for dem!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå