Honningmelon Skrevet 12. september 2008 #1 Skrevet 12. september 2008 Hvordan syns dere det er å jobbe natt? Og hvor mange prosent jobber dere?
Mor&barn Skrevet 12. september 2008 #2 Skrevet 12. september 2008 Jeg gjorde før. jobbet 7 av og 7 på. bare 8 timer så ca 75 %. Stortrives med det syntes det er allright med natta, men nå er jeg det største b menneske laget
Honningmelon Skrevet 12. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 12. september 2008 Trivdes du godt altså? Er så mange som sier at det er så tungt å jobbe natt. Fikk du alikevel mye tid sammen med familie de dagene du jobbet? Og syns du det gikk greit å omstille døgnrytmen hele tiden?
nickoline og supermann Skrevet 12. september 2008 #4 Skrevet 12. september 2008 60% - helt topp.... greit betalt og frigjør en del fritid. Er alene med sønnen min. klarer meg økonomisk, studerer og jobber. føler at jeg har tid til gutten min likevel. Har et roligere liv enn de som jobber dag og 100%. -Har det liksom aldri travelt vi da!
nickoline og supermann Skrevet 12. september 2008 #5 Skrevet 12. september 2008 om du har igjen tid de dagene du jobbet er opp til deg..... jobbet natt da jeg hadde samboer også. føler ikke noe særlig anderledes nå.... kommer an på hvor mye søvn du trenger. jeg sover 5-6 timer de dagene jeg jobber . går litt i koma de dagene, men som sagt frigjør mye tid. har 10 timersvakter også vi. samt kun hver 4. helg. 3 netter når vi har helg. 2 når vi har ukedager v
Honningmelon Skrevet 12. september 2008 Forfatter #6 Skrevet 12. september 2008 Har så lyst til å prøve meg som nattevakt, om jeg får jobben. Dette er innen barnevernet. Jeg trenger nok ikke voldsomt mye søvn. Klarer meg på 5-6 timer som regel. Men, har aldri prøvd å jobbe natt. Ikke noe problem å holde seg våken om nettene?
nickoline og supermann Skrevet 12. september 2008 #7 Skrevet 12. september 2008 kommer gjerne en down periode midt på natta, men går greit.... man kvikner til igjen.... synes ofte natt 1-2 går greit... jobber jeg ekstra blir den 4. skit tung.... kommer nok an på aktiviteten også.... vi har mye å gjøre kveld og morgen og en runde midt på natta.... hjemmetjenesten! selvfølgelig litt variabelt om det kommer alarmer. men vi er stort sett heldige. benytter sjangsen hvis vi har mulighet for en 1/2 time på øyet. det hjelper masse. Skal jo tross alt kjøre bil. ellers bruker jeg ofte tiden til å fikse ting på nettet. skrive brev som skulle vært skrevet osv... vi har sjelden noe "administrative oppgaver"
Honningmelon Skrevet 12. september 2008 Forfatter #8 Skrevet 12. september 2008 Dette er innen barnevernet, og jeg aner ikke hva slags arbeidsoppgaver det vil være enda. Det dreier seg i utgangspunktet om 75% natt. Syns det høres veldig mye ut??? Eller?
Gjest Skrevet 12. september 2008 #9 Skrevet 12. september 2008 Jeg jobbet 50 natt i ca ett år. Hatet det intenst mot slutten, de siste nattevaktene var utrolig tunge. Og til å begynne med sov jeg noe enormt også. Kom hjem i 8-tiden om morgenen og kunne glatt sove til kl 17... De dagene jeg skulle på natt igjen, vel å merke. Sov ikke så lenge når jeg hadde fri dagen etter. Var ikke mye problem for meg å snu døgnet tilbake, heldigvis:) Og nå vil jeg ikke i det hele tatt:s Eneste er om jeg kan gå dobbelt, synes faktisk det er bedre enn å bli oppringt f.eks eller ha det på turnusen min...
Honningmelon Skrevet 12. september 2008 Forfatter #10 Skrevet 12. september 2008 Ok... problemet er at jeg aner ikke hvordan det passer meg å jobbe natt. Jeg ønsker veldig at det skal passe meg godt, for det hadde vært perfekt for oss som familie.
Gjest Skrevet 12. september 2008 #11 Skrevet 12. september 2008 75% natt synes jeg er mye hvertfall. vi har 150 timers arbeidsmnd, da blir det vel 112 t i mnd ca. Og om vaktene er på rundt 10 timer, blir det ca 12 vakter i mnd. En fordelt på fra kanskje 2-4 vakter pr uke, tror jeg. Er jo bra om man ikke sover bort hele dagen i mellom da, for da blir det litt vinninga opp i spinninga, men jeg trenger myyyyye søvn. Eller trenger og trenger fru Blom, men jeg liker å sove, hehe
Honningmelon Skrevet 12. september 2008 Forfatter #12 Skrevet 12. september 2008 Liker å sove jeg og :-) Men, greier meg greit på 5-6 timer. Veeeeldig usikker på hva jeg skal gjøre om jeg blir tilbudt jobben... Flere med erfaring?
Gjest Skrevet 12. september 2008 #13 Skrevet 12. september 2008 Du har jo prøvetid da.... Ville absolutt ha prøvd det, kan jo hende det fungerer for deg:)
Honningmelon Skrevet 12. september 2008 Forfatter #14 Skrevet 12. september 2008 Hmmm... ja... har veldig lyst :-) Men, er ikke sikkert jeg får den heller da.
Gjest Skrevet 12. september 2008 #15 Skrevet 12. september 2008 Krysser fingrene for at du får den da:) Lykke til!!
Gjest Skrevet 12. september 2008 #16 Skrevet 12. september 2008 Jeg jobber 56% natt, og liker det veldig godt! Føler for vår del er det veldig familievennlig. Mye fri og jeg er dessuten mye mer opplagt på ettermiddagen når jeg har sovet etter natt nå, enn jeg var når jeg kom hjem fra jobb kl16. Har generelt intrykkav at B mennesker trives bedre med natt enn A mennesker. Jeg er utprega B menneske. Enn annen ting ved natt, er at det er lite stress på jobb, lite administrativt, og de fleste sover jo... Jeg jobber på pleiehjem da.. Bruker tid på å lese, tv eller internett...
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 12. september 2008 #17 Skrevet 12. september 2008 Jobber 61% natt og synes det passer meg perfekt, særlig med små barn. Sover i ca 5 timer etter frste natt, foer jeg ier inne i rytmen, neste natt kan jeg sove 7 timer. Det beste med det er at man får mye fri uten å gå ned i loenn. Også er det litt roligere om natten enn ellers (som regel, da)... Jeg kastet med ut i nattstilling uten å vite hvordan jeg taklet det, men det gikk heldigvis bra. Har riktignok jobbet noen få netter i turnusen foer, men det blir noe helt annet å ha kun natt- faktisk bedre, for da kommer man mer inn i en rytme. Mye mer slitsomt å jobbe dag, kveld og natt. Man må nesten bare ta en sjans å proeve. Eneste måten å finne ut om det funker eller ikke. Lykke til
Honningmelon Skrevet 12. september 2008 Forfatter #18 Skrevet 12. september 2008 Ja, får vel kaste seg ut i det om jeg skulle være heldig å få jobben :-) Meeeeen, litt skummelt er det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå