Gjest Skrevet 12. september 2008 #1 Skrevet 12. september 2008 Var på ultralyd idag... på første kontroll(hos legen) fikk jeg 6. februar som termindato... men idag på min første ul så ble den forskjøvet til 12.mars, gaaad dette blir ett langt svangerskap ;( Men bebisen såg frisk og rask ut, stupte kråke og gapte opp =)
*En jente, en til i vente?* Skrevet 12. september 2008 #2 Skrevet 12. september 2008 .. Hehe, jeg ble satt tilbake 22 dager. På meg hadde de målt feil og fant ikke ut av det før jenta mi var født. Hun var stor og overklar Hehe, be om en ny ultralyd i januar hvis du er sikker på at det nye kan være feil..
mammapusen Skrevet 12. september 2008 #3 Skrevet 12. september 2008 Da jeg skulle ha nr.1 var første termin 12.juli. Så kom jeg på ul og da sa de ca 1 uke ut i august!!! Jeg var absolutt ikke enig, for da skulle jeg ikke vært gravid når jeg tok testen!! Hun ble faktisk ikke født før 6.august, men da sa jordmor at jeg hadde nok gått endel over tida,for det så hun både på ungen og fostervannet!
Herkules Skrevet 12. september 2008 #4 Skrevet 12. september 2008 Jeg tror jeg ville bedt om en ny ul allerede nå jeg. Hvordan er denne terminen i forhold til når du testet positivt? Du har litt for stort avvik til at jeg bare hadde falt til ro med det.
Gjest Skrevet 13. september 2008 #5 Skrevet 13. september 2008 testet positivt 10. juli! Får ny ul om en mnd
BAcer vil ha flere :) Skrevet 13. september 2008 #6 Skrevet 13. september 2008 Jeg testet positiv 24 mai og har termin 2 februar.. Så det er kanskje i noe det ul sier?..
sol2002 Skrevet 13. september 2008 #7 Skrevet 13. september 2008 Vennina mi ble tilbakestilt med litt over 6 uker
mor_til_2_84 Skrevet 13. september 2008 #8 Skrevet 13. september 2008 Jeg ble tilbakestilt med ca 2 uker, og er ikke enig i det. Jeg ba om å få ultralyd nærmere termin, og det har jeg også fått time til. Så jeg ville spurt om ekstra ultralyd hvis jeg var deg, for det var leeeenge!
Gjest Skrevet 14. september 2008 #9 Skrevet 14. september 2008 mor_til:1:snart_284; Spurte du legen eller jordmor om det? Jeg ble selv tilbakestilt 3 uker.. og er ikke enig i det.. men spurte legen om en ultralyd.. og da sa ho at jeg måtte ta det privat.. altså betale 700 kroner for det.. men kanskje en kan få noe nærmere termin ja.. hm..
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 14. september 2008 #10 Skrevet 14. september 2008 Jeg ble satt tilbake 3 uker, så velkommen med, hehe;) Man kommer fort inni det igjen! Men rart å tenke på at hvis det var mens-termin jeg skulle ha fulgt, så har jeg termin nå på tirsdag som kommer, hehe.. Men er eda 3 uker igjen - og jeg føler at de har ganske rett på når terminen er! I hvertfall i følge fra uke til uke.
*En jente, en til i vente?* Skrevet 14. september 2008 #11 Skrevet 14. september 2008 Jeg skrev litt lenger opp også tror jeg .. , men.. Jeg var ganske ung så jeg visste hvilken dag jeg hadde blitt gravid på så det var lett for meg å regne ut nøyaktig dag, det var de ikke enige i på sykehuset. Når min tulle kom så de også at hun hadde ligget i magen for lenge og estimerte henne til å være en måned ettertid. Hele opplegget førte til at jeg hadde en veldig komplisert fødsel både på grunn av hjerterytme og misfarget fostervann osv osv osv.. Derfor er det kjempefint at du får en ny ultralyd for å være på den sikre siden, jeg ville ikke skrive alt dette før du hadde bestemt det for å drive med skremselspropaganda, men nå kan jeg begrunne innlegget mitt litt, nå som du har fått ny UL.. Lykke til og oppdater oss da
2SønnerSmå Skrevet 14. september 2008 #12 Skrevet 14. september 2008 Om det er stort avvik mellom mens termin og UL termin har du rett på ny UL,jeg fikk ihvertfall det,men så var ikke legen min vanskelig heller da. Jeg skal inn i morgen og sjekke terminen på nytt,håper det går min vei =)
Mamman til Mia Camilia Skrevet 14. september 2008 #13 Skrevet 14. september 2008 Jeg ble tilbakestilt 4 uker og 6 dager
nr.4 i oktober Skrevet 14. september 2008 #14 Skrevet 14. september 2008 Jøss, det var jo utrolig lenge..? 5 uker? Kan det ha vært at du rett og slett kan ha hatt et tidlig svangerskapsavbrudd som du ikke har merket,(f.eks helt smertefritt og uten blødning osv) for så å ha blitt gravid igjen m en gang igjen etterpå...? Aner ikke, bare tenker høyt..
Gjest Skrevet 14. september 2008 #15 Skrevet 14. september 2008 jeg ble tilbakestilt 4 uker sist jeg var gravid... men jeg ble uplanlagt gravid da, så jeg hadde ikke såååå mye å skulle sagt. de hadde rtt da viljeg tro- hun kom en ukefør ul termin uten tegn på overtid hvertfall... de nevnte hvrtall ikke noe om det ( og jeg hadde maaaaaaange ul sist så de ville nok oppdaget det hvsi jeg va lenger på vei). det som er rart er at jeg da ( som alltid har hatt presis mensen) ikke hadde mensen mnd før. tok test 2 uker over,som var negativ. og har så blitt gravid mens jeg gikk på p-piller omtrent samtidlig som jeg har tatt den testen. synes det er så rart jeg. hehe
mor_til_2_84 Skrevet 14. september 2008 #16 Skrevet 14. september 2008 Til: ♥Nuttet♥venterNr2♥ Det kan vel faktisk tenkes at jeg får en ekstra ultralyd pga min forrige fødsel. Ga uttrykk for at jeg var bekymret pga store komplikasjoner sist, og nødig ville føde alt for mye senere enn riktig termin... Men uansett, så lenge det er et stort hopp mellom mens og ultralyd termin, burde du klare å trumfe igjennom at du skal ha en UL til. Si at du er bekymret for konsekvensene av å gå for lenge, legg på litt osv. Be om å få ultralyd litt tett oppå den tidligste terminen. Syns det er for dårlig hvis du ikke kan få en UL til. Jeg følte ikke at det var nor problem å få en ektra, og jeg maste ikke engang......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå