Kokkeli nyter våren:) Skrevet 12. september 2008 #1 Skrevet 12. september 2008 Jeg fikk til bryllupet mitt for 6 år siden. Den blir veldig mye brukt i perioder. Da særlig til bolledeig og til pizza deig. Er jo veldig enkelt, særlig til pizza, hive ingrediensene oppi, trykke på "play" som jeg liker å kalle den. Så kan jeg steke kjøtt deig og lage alt det klart mens den er i maskinen. Så er deigen og alt feridg. Er å kjevle ut, ta på fyll og i ovnen. Samme med bolledeig, da blir den jo forhevet i maskinen, og det er bare å trille ut boller og etterheve og steke. Tok den i bruk igjen idag etter en lang pause, og hadde nesten glemt hvor greit det var. Tror jeg må bake mer nå i dagene som kommer:)
Deidei Skrevet 12. september 2008 #3 Skrevet 12. september 2008 Jeg fikk også en for endel år siden.. Godt brukt til deig altså.. helt super. Blir jo såå fin deig ut av det... Går i bolledeig og pizzadeig her.. og en gang i blandt et nystekt brød...hehe.. og det blir spist opp så fort det er ferdig... En super oppfinnelse da..
moota m storebror&lillebror Skrevet 12. september 2008 #4 Skrevet 12. september 2008 Nei har ikke det. Jeg har også bakt utrolig lite i sommer pga går på lavkarbo kur så skal ikke ha mel produkter. Og da blir det mindre av det på de andre i huset også. Men hørtes jo helt greit ut. Pappa har og baker en del brød, men han har oppi så mange rare ting at jeg liker de ikke så godt.
solemio Skrevet 12. september 2008 #5 Skrevet 12. september 2008 Men er det ikke et mareritt å vaske opp? Til pizza tar jeg 3dl vann 1 pose gjær 1 ts salt og 8 dl mel og blander i full fart for hånd. Det hever mens jeg lager fyllet, og vips. Og lite oppvask...
blond Skrevet 12. september 2008 #6 Skrevet 12. september 2008 Nei, bruker hendene, en bolle og bordet. Det enkle er det beste!
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 13. september 2008 #7 Skrevet 13. september 2008 Ja, vi har. Nå buker vi den kun til pizzadeig og bolledeig. Sluttet å lage brød i den etter et par mislykkede forsøk, men jeg har brukt den mye til brød tidligere. Egentlig er det onkel sin maskin, men når den hadde stått ubrukt i skapet hos onkel i et par år "lånte" jeg den. Han nekter forøvrig å bruke den. Han påstår han kan ikke og vil ikke bake.
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 13. september 2008 Forfatter #8 Skrevet 13. september 2008 Nei er ikke vanskelig å vaske opp. Er jo bare en bolle som man blander alt i. Og når alt er blandet så settes den oppi selve maskinen. Lokket lukkes. Og når den er ferdig så tas den bollen ut igjen.. Og bollen vasker jeg bare full fart i vasken med litt zalo og varmt vann..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå