Gå til innhold

"slimpropp"


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

jeg var i dusjen i sta. og da kom det en slimpropp ut:S ganske ekkelt. men lurer på hva det kan være. har aldri opplevd det før:S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg ringte føden. ser kanskje ut til at det blir tidlig fødsel her på meg. skal ta det med ro. kommer det flere kynner nå så blir det september barn og ikke november. :o Å JEG ER JO IKKE KLAR ENDA. stress stress stress. huff. blir nervøs. jaja får pakke sykehusbaggen nå jeg da. så får jeg se hvordan det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får ta det skikkelig med ro nå. Bare pleie kropp og sjel :-) Har hørt at det skal kunne utsette det hele.

 

Du får uansett ha lykke til. Kan nok være betryggende å ha bagen klar ja :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er i uke 32. så er utrolig spent. leste jo at det kunne ta et par uker før selve fødselen er i gang da. så sitter her i sofaen og bare tar det med ro så håper på at ikke noe skjer i natt eller i morgen. bolla i ovnen må heve noen uker til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh, da blir nok du den første av oss som får.. Du må holde oss oppdatert. Leste at fra slimproppen går kan det ta alt fra 1 dag til 3 uker før ungen kommer. Det sies vel at når ungen kommer 7-8 uker for tidlig eller tidligere er det prematurbarn, å det går jo bra å få så tidlig. Så kan det jo enda ta noen uker før du får, å da blir det jo ikke prematur, det blir nok kjempespennende:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

heisann!

Slimproppen min i mitt første svangerskap gikk ganske tidlig, men da fikk eg beskjed av føden at den kunne gå og komme igjen! Denne gangen gikk proppen for over en mnd siden faktisk, var opp på føden og de sa dt var ik noe fare! Er 31 uker nå, og har hatt kraftige kynnere i mange mnd nå! De var en stund redd for at hun ville komme før tiden, men de ba meg ta dt md ro og slappe av så gikk dt nok fint! Eg tror nå hun kommer i oktober eg da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk det var betryggende og vite. føden sa til meg at ungen kunne komme hvert øyeblikk til opp til en 2-3 ukers tid. så jeg skulle ikke tenke så mye på det. for han kommer nok snart. men kunne å ta litt tid. så får jo se. er jo veldig spent da. hvordan gikk det med din første? fikk du før tiden? legen sa til meg siden jeg er så sent men tidlig i svangerskapet så kom det nok til og skje noe om ikke så alt for lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første kom i uke 36-37 og var frisk og rask:-) eneste kolikk da men det kan alle få! Da gikk slimproppen for andre gang akkurat 2 uker før han kom. På dagen faktisk!

 

Eg var på gynekologisk sjekk da når slimproppen min gikk nå forrige mnd, og da sa legen at livmorhalsen var begynt å minke, blitt kortere og eg var begynt å modne! Men hun har jo holdt seg inne enda så nå gjør det lixom ikke noe om hun kommer siden eg er 32 uker:-)

Du føler det alltid på kroppen når fødselen kommer til å skje og tiden nærmer seg.. Det gjorde hvertfall eg! Sånn som nå, er sikker på at hun kommer i oktober istedefor november. Men det vet vi jo ikke før den tid.

Men tror ikke du skal bekymre deg, visst du er over 30 uker går det helt fint å føde nå! Kan jo være at legene har reknet feil på termin, det skjer ofte! Eg hadde 5 forskjellige terminer med førstemann, alt fra 13 mars til 16 april! hehe.. han kom 8.april, og de reknet da ut at han var i uke 36-37!

 

Lykke til hvertfall:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg var på ul i går. de sa ungen er hvertfall ikke liten. så jeg ble satt tilbake litt på terminen. men han var stor i forhold til termin. skal tilbake om 2 uker så da får jeg jo se. men han ligger i sideleie.så han nekter og snu seg. så må nok ta keisersnitt. får se det litt ann. men har sett på målene på papirene så har jeg ligget over snittet hele tiden. så hvis jeg skulle ligget på normalen. så skulle jeg vært 2 uker frem. så er nok i uke 33-34 nå men får se nå når jeg skal på ny ultralyd. får vel enda en ny termin. jeg trur å jeg får min i oktober. har sån på følelsen at han kommer mye før termin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan ser slimproppen ut?

Etter jeg hadde vært på do og tisset i går så var det en del gjennomsiktig slim som kom på dopapiret etter jeg hadde tørket meg. Aldri skjedd før. Det var ikke noe blod i det, så jeg tenkte ikke noe mer over det. Men kan det være slimproppen som gikk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble lagt inn i uke 27 med rier og slimproppen gikk, men de fikk stoppet fødselen og etter 4 dager på sykehuset dro jeg hjem, jeg er nå 29+6 og ungen er der enda, så tror jeg holder ihvertfall til oktober selv om legene sier de tror det kan skje når som helst er jeg ganske safe på at han holder seg inne en stund til .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En slimpropp?

Slimproppen gikk med førstemann hos meg, og da var det ikke en slimpropp! Jeg tror jeg satt på do med "rennende", tykt slim i 30 min. Så gikk det over til å bli litt blod i det. Da reiste vi på føden, og noen timer etter var vårt første barn født.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...