Sessa med prinsesse og spire:) Skrevet 12. september 2008 #1 Skrevet 12. september 2008 Jeg var kjempekvalm i forrige svangerskap, men husker ikke når det begynte. Fem uker på vei og inen antydninger, og HÅPER det blir bedre nå
Drømmen om 2 små oppfylt Skrevet 12. september 2008 #2 Skrevet 12. september 2008 Jeg ble aldri kvalm, og fikk en nydelig gutt... I min familie har det vist seg å være slik at vi blir kvalme når vi bærer jenter og ikke kvalme med gutter. Kanksje du bærer på en gutt denne gangen? Lykke til!
Baby<3 Skrevet 12. september 2008 #3 Skrevet 12. september 2008 jeg er i uke 5 nå og enda ikke blitt kvalm, forige gang ble jeg kvalm i uke 11 tror jeg, hvis jeg husker riktig...
Lillegull06 +aprilvidunder09 Skrevet 13. september 2008 #4 Skrevet 13. september 2008 Jeg er nå 7+6 og ble kvalm for nøyaktig en uke siden... Og DA ble jeg kvalm også.. eneste jeg får i meg om dagen er ferske rundtsykker uten pålegg og litt makaroni til kvelden.. sikkelig bra kosthold for oss begge dette her.. NOT! Sånn var det ikke med første mann.. da var jeg neste ikke kvalm i det hele tatt, bare bitte litt rett etter at jeg stod opp, men det gikk fort over. Da fikk jeg gutt.. kanskje jeg skal ha ei lita jente nå da..
Bring_it_on!!:)) Skrevet 13. september 2008 #5 Skrevet 13. september 2008 Forrige svangerskap var jeg ikke kvalm i det hele tatt som jeg kan huske.. Nå så var jeg ikke kvalm i det hele tatt inntil 6 uke.. Er i min 8 uke nå.. Og de 2 siste ukene så har det gått veldig i bølgedaler.. Veldig veldig kvalm enkelte tidspunkter på døgnet og andre ikke.. Er også sånn at enkelte matvarer og lukter vrenger magen seg helt bare jeg tenker på.. Mens andre er som terapi mot kvalmen.. Er egentlig ikke noe frokostmenneske.. Men den siste uken har jeg vært nødt til og tvinge i meg et knekkebrød med gulost på.. Da blir jeg ikke sååå ille kvalm..Ikke mye av pålegg som er etanes nå for magen.. Gulost er den store tingen mot kvalmen nå.. Også salami.., men det skal jeg visst ikke spise.. *snufs* Fikk gutt forrige gang forresten.. vet ikke hva jeg venter nå.. Men symptomene er nå veldig annerledes..
Baby-bea Skrevet 13. september 2008 #6 Skrevet 13. september 2008 I følge tidlig ul ble jeg befruktet ca 25 juli. Jeg har vært kavalm siden 29 juli.... Nå er jeg ganske lei! Har også fått en hyper sensitiv luktesans. Ikke god kombinasjon med kvalme...
ღ Juksemaker pipelort +spire ღ Skrevet 14. september 2008 #7 Skrevet 14. september 2008 Lenge siden jeg har vært her inne nå gitt Men som svar på spørsmålet: Jeg var ikke kvalm før jeg var ca 6+3, og etter det har det gått i bølgedaler. Spyr om morran, men går rimelig greit resten av dagen. Er 8+0 i dag. Men har lest et sted at kvalmen når toppen ca uke 11-12 før den avtar igjen. Lykke til
Gjest Skrevet 14. september 2008 #8 Skrevet 14. september 2008 I uke fem eller seks med de to andre ble jeg kvalm. Jeg er i uke fire nå og fikk allerede for en uke siden luktesans som en sporhund, og en vemmelig følelse i kroppen når det ble snakk om bacon. Så det blir nok like kvalmt denne gangen og... Håper det går fortere over:)
busta Skrevet 14. september 2008 #9 Skrevet 14. september 2008 Jeg ble kvalm i uke 5 forrige svangerskap var jeg ikke kvalm i hele tatt er nå i uke 8 men er ikke så mye kvalm nå,så jeg håper det holder seg sånn....
Sessa med prinsesse og spire:) Skrevet 14. september 2008 Forfatter #10 Skrevet 14. september 2008 Ååå - tenk så fint om jeg ikke blir kvalm. Men det gikk jo over sist. I min familie er det også sånn at man blir kvalm med jenter, men ikke med gutter. Spennende å se fremover nå, men jeg merker at jeg tar alle forhåndsregler i tilfelle jeg blir kvalm. Var på firmatur i helgen, og da var det greit å ha litt matreserver på rommet i tilfelle :)
septemberpiken Skrevet 15. september 2008 #11 Skrevet 15. september 2008 Jeg kjenner mine første antydninger til kvalme i dag, 6+2, og håper det ikke blir verre...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå