Gla`jenta&lilleSophie Skrevet 12. september 2008 #1 Skrevet 12. september 2008 Hm, sitter igjen med noen spørsmål etter legetime i dag... Jeg har hele tiden vært uenig i termin jeg fikk på ordinær UL (23.11). Mener at den må være tidligere, av den enkle grunn at sambo vært borte en lang periode på denne tiden, så terminen kan umulig stemme;) Har ikke bråket så mye med det, men legen har hele veien sagt at magen (altså symfyse-fundus målet) er for stort og at magen er for hard? Hun mente også at det måtte være tvillinger... men på 3 ul har vi kun sett en baby, så er vel det;) I dag sa hun altså at jeg hadde mye fostervann, magen var for stor - men var umulig for henne å si hvor mye som var baby og hvor mye som var væske - klarte heller ikke å finne ut hvor hodet var, fordi magen min er for hard.... Jeg nevnte igjen det med at jeg var uenig i termin, og hun var helt enig. Da jeg var på 3D ul ( i uke 26) , fikk jeg termin 12.11, og jeg vet at det ikke skal tas hensyn til, siden babyene vokser så forskjellig etterhvert... men stemmer mye bedre med hva jeg tror - og legen syntes det hørtes mer riktig ut. Så hvis magen var like stor og hard neste kontroll, ville hun få meg inn for ny vurdering av termin... Hva innebærer det? Hvordan gjøres det? Og endrer de virkelig termin så sent i svangerskapet? Skulle tilbake i uke 32 (etter ordinær ul-termin). Og har det noen betydning at jeg har mye fostervann?
Jente2011 Skrevet 12. september 2008 #2 Skrevet 12. september 2008 da lure eg og på! min termin og UL termin er helt forskjellige, 3D UL i uke 24 er mye nermere min temin.. skal på vekstkontroll på mandag å skjekke om jeg er lenger på vei enn det den vanlige UL tilsier.. min termin: 30.oktober.. UL uke 18: 18.november.. 3D: 6.november... har også hard mage men jordmor kunne kjenne at babyen låg med hodet ned i uke 29.. (min uke 32) men er ikke sikker på om di kan flytte terminen, noen andre her inne svarte at di ikke kunne fikse på terminen nå.. men litt kjedlig å føde mens jeg er på jobb da, siden jeg skal ut i perminsjon 3 dager før min termin:/
cyberkit *fødeklar* Skrevet 13. september 2008 #3 Skrevet 13. september 2008 Jeg er heller ikke enig i min UL termin (10/10), jeg føler mest at det er mens terminen min som stemmer best (29/9 sånn ca).. Jordmora mi sa at det er godt mulig at det er min egen termin som stemmer best, men på sykehuset så sier de at det ikke er mulig å sette ny termin når man er så så langt på vei.. Så jeg sitter her da med to terminer og venter spent..hehe!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå