Gå til innhold

Ikke normalt med ettersamtale etter hastesnitt??

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg tok hastesnitt for 3,5år siden. morkaka ramla ut, og det ble full rulle og hive seg rundt. men alt gikk jo helt fint likevel, men har tenkt i ettertid, nå som jeg igjen er gravid, at jeg aldri fikk noen etterpå samtale med lege/jordmor ?? Er det normalt ved snitt??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ingen som vet?

Skrevet

Hei:)

Sent svar men.

Jo jeg vet. Det er absolutt normalt med samtale etter et hastesnitt.

Skrevet

normalt med samtale ja.hadde flere samtaler etterpå jeg å ble tilbytt psykolog fra helsestasjon,pga hvordan det gikk.

Skrevet

På sykehuset her får man samtale med jordmor for å gå gjennom fødselen, få ting forklart, stille spørsmål selv osv før hjemreise uansett hvordan fødselen foregikk... Jeg har hatt sånn jordmorsamtale etter alle mine fødsler. Siste fødsel var tøff, med en vanskelig skulderforløsning som førte til plexus-skade hos barnet og da kunne jeg velge selv om jeg ville ha samtalen med bare jordmor eller om jeg ville at gynekologen også skulle være tilstede. Høres rart ut at du ikke fikk noen samtale etter en så dramatisk fødsel/snitt..

Var jeg deg ville jeg spurt på sykehuset om å få en samtale med noen som kan gå gjennom jornalen fra forrige gang med deg, så kan du få ting forklart og stilt spørsmålene dine. Lykke til!

Skrevet

fått dårlig oppfølging jeg da. ikke fikk jeg tilbake helsekortet mitt heller, og var for forvirra og fjern til å be om det og. har tenkt på det NÅ når jeg er gravid igjen, 4 år etter! at hadde vært morro å lest og sammenliknet kontrollene..

HEIA FREDRIKSTAD SYKEHUS!! De gjorde MANGE feil med meg, så har søkt om plass på riksen..men får jo aldri svar :( skal ringe de mandag tenker jeg!! Jeg tør rett og slett ikke gå igjennom en fødsel til i fredrikstad!!!!

Har skrevet om å få tilsendt journalen min, OG helsekortet, (de har vel tatt vare på det vel??) Så skal jeg og min egen jordmor gå igjennom fødselen med journalen. For jeg veit ikke HVA som gikk galt sist! Fødselen starta i uke 28, ble stoppa med drypp, jeg var ut og inn i flere uker med magesmerter, og morkaka bare raste ut i stoooore klumper når jeg var der inne en av de maaaange gangene med magesmerter. var i gangen på sykhuset på vei HJEM ETTER kontroll, da den datt ut. det kunne skjedd på hjemveien :( og da hadde sønnen min dødd... så føler meg LITT nervøs for fødsel nå kan man si!!!

jeg husker egentlig bare at legen som trillet meg inn til operasjonsstua kjefta på jordmor som ikke tok ul innvendig og masse kjefting og kaos

:( så føler virkelig jeg må bearbeide alt jeg har fortrengt, nå før nestemann kommer! kjenner panikken tar meg mer og mer!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...