Gå til innhold

Er det noen andre som har alvorlige problemer med trygdekontoret??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble alene i mai -08, søkte da om overgangsstønad, barnetilsyn og utvidet barnetrygd fra 1.juni da samboeren min flyttet ut. Vi har en datter på 4 + en i magen. Fikk senere et brev om at han måtte sende inn kopi av husleie kontrakt og samværsavtale. Dette fikk han beskjed om å sende til skattekontoret i Bergen. Vi ringte og ringte men ingenting skjedde. Fikk så beskjed om å sende det til Stavanger. Gjorde det, men fortsatt ingenting som skjedde.

Ringte folkeregisteret sikkert to ganger i uken i en mnd, men det var ingen som visste noe. Fikk til slutt snakke med saksbehandleren som hadde vært på ferie. Folkeregisteret hadde flyttet og vært uten pc i 6 uker!! Så de hadde ikke fått registrert noe. Hvorfor var det ingen som opplyste om dette da???? Nå har han fått godkjent flyttemelding fra 25 august, ikke 1 juni.

Jeg måtte søke helt på nytt igjen om os, utvidet barnetrygd, barnetilsyn og bidrag. Det vil si nye 3 mnd med saksbehandling!! Utvidet barnetrygd har de klart å fikse denne mnd, men ingenting av det andre..

Var oppe igjen i dag og søkte om OS for babyen og engangsstønad, fikk beskjed om at det tar 3 mnd der også.. Er det virkelig mulig?? Er det så få mennesker som jobber i nav at de ikke klarer å få til en dritt???

Måtte gå til sosialen for å få spørre om hjelp, fikk utbetalt i slutten av juli, men dette er penger de skal ha igjen. Har måttet gå til de igjen denne mnd for jeg har ikke en eneste krone. Føler meg sååå liten når jeg må gå her og låne penger i hytt og pine.. Husleie har jeg ikke betalt på 2 mnd.. Blir så forbanna!! Måtte bare skrive det ned.. Ble visst ganske langt og kjedelig dette, men måtte få ut litt frustrasjon...

Noen som har opplevd at det tar såå lang tid med trygdekontor??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja desverre. har bare møtt ett menneske der som er menneskelig.

jeg hadde en sak inne til behandling hos dem og fikk avslag på avslag ennå andre i samme situasjon som meg hadde fått innvilget. etter 2 år med krangling løste det seg.

og sånn har det vært de få gangene jeg har hatt noe med dem å gjøre.

tror de nesten får bonus for de de klarer å avvise uansett hvor mye de har krav på det de søker om.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...