Mikromamma Skrevet 12. september 2008 #1 Skrevet 12. september 2008 Mannen min kom gledesstrålende hjem med fårikål-ingredienser i dag, det liker vi godt begge to så vi har planer om en skikkelig godmiddag i morgen. Men så mener jeg at jeg har hørt noe om at fårekjøtt kan være litt skummelt, er det noen som vet noe om det?
Deneb Skrevet 12. september 2008 #2 Skrevet 12. september 2008 Jeg digger fårikål og jordmora mi bare smilte å sa at jeg kunne spise til jeg sprakk )
Mikromamma Skrevet 12. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 12. september 2008 Da gjør jeg det også - med god samvittighet!
AO3 Skrevet 12. september 2008 #4 Skrevet 12. september 2008 Bare hvis fårekjøttet er rått/ikke ordentlig varmebehandlet, og det er jo absolutt ikke tilfellet med fårikål! Det blir kokt ganske så grundig. Sau har relativt ofte toxoplasmose, men det er ikke noe problem så lenge kjøttet er varmebehandlet. Spis i vei.
InaM25 Skrevet 12. september 2008 #5 Skrevet 12. september 2008 Kos deg med fårikål du=) Det er godt det..jeg har bestilt det av min mamma i morgen, gleder meg..
nr. tre er på vei:) Skrevet 12. september 2008 #6 Skrevet 12. september 2008 Jeg spiste det i forrigårs, nydelig;)
Bridy og lille øks med umbrako Skrevet 12. september 2008 #7 Skrevet 12. september 2008 Skal vi også ha i morgen. Hvor lenge bør det koke?? Er litt grønn.
Gardinia Skrevet 12. september 2008 #8 Skrevet 12. september 2008 1,5-2 timer, avhengig av hvor mye du lager. Når du stikker en kniv i kjøttet og det løsner lett fra beinet er det kokt mørt. Det skal ikke være seigt og hardt, men en gaffel skal kunne gli lett gjennom stykkene...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå