Pixie 77 Skrevet 12. september 2008 #1 Skrevet 12. september 2008 I barnehagen til jenta mi har de en dupp på 1 1/2 til 2 timer. Er det det som er vanlig? Når hun kommer hjem er hun stup trøtt og sutrete. Må vel si at hun er 13 mnd og har gått i bhg i 1 mnd. Før hun begynte pleide hun å sove to ganger om dagen, kl.11 og kl. 15. Lurer på om hun får nok søvn om dagen...
MathildeC Skrevet 12. september 2008 #2 Skrevet 12. september 2008 Her er det ennå verre. Dvs jenta vår pleide bare å sove 2 x 45 min, en på formiddagen og en på ettermiddagen. I barnehagen nå vil hun bare sov 30 min midt på dagen.. Hun er straks 14 mnd. Allikevel er hun relativt glad og rolig når hun kommer hjem. Men tror nok egentlig hun trenger mer søvn.. vet ikke hvordan vi bør løse det.
Silje og Vaniljebollene Skrevet 12. september 2008 #3 Skrevet 12. september 2008 Kan de ikke prøve å la henne sove to ganger? I vår barnehage legger de barna etter foreldrenes ønske, dvs at mitt barn på 17 mnd sover ca fra 11-13.30, evt to litt kortere lurer. Du merker jo fort om hun ikke har fått nok søvn, og da bør hun sove mer. Du kan ikke legge henne tidligere da?
MathildeC Skrevet 12. september 2008 #4 Skrevet 12. september 2008 Jeg har lurt på om jeg burde be personalet om å legge henne to ganger og ikke den lange luren. Men det passer jo veldig dårlig inn i avdelingens program ellers. Og hvis hun sover kl 15, er det gjerne når jeg skal hente henne, men kan jo alltids hente henne kl 16 da.. Men selv tenkte jeg at det kanskje var bedre å la henne sove litt lite, og så la henne venne seg til ny dagsrytme. Hm, er ikke lett.. men jenta mi er som sagt rimelig blid til tross for lite søvn.
Raych Skrevet 13. september 2008 #5 Skrevet 13. september 2008 I barnehagen der jenta vår går får de sove når de er trøtt. De har ikke fast sovetid eller lengde på de minste barna. Jenta vår sover to dupper på halvannen til to timer hver:)
Elle melle deg fortelle Skrevet 13. september 2008 #6 Skrevet 13. september 2008 Vi legger barna når de er trette vi hos oss. Klart litt i samråd med foreldre da, men vi mener nok søvn er veldig viktig. Kan sikkert få mange sutrete barn om de ikke får sove når de trenger?? Det er hvertfall veldig greit i starten at de får sove når de er trette. De kjører seg som regel raskt inn på samme soverytme. I starten blir de jo ofte mye mer slitne enn av å gå hjemme også og trenger dermed mer søvn enn normalt...
Gullfiskkammerat og Iselin Skrevet 13. september 2008 #7 Skrevet 13. september 2008 Snuppa vår sover ca. 2(+-) timer i bhg. Men det er noen barn som sover 2 ganger om dagen. (Det tilpasses så godt det lar seg gjøre etter foreldrenes ønske.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå