Gå til innhold

Lengden på fødselen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer litt på om det er alltid sånn at med nr 2 så går fødselen raskere enn med nr 1. Selvsagt ingen regler uten unntak, men sånn generelt. Er det noen med erfaringer der ute? Jeg håper selvsagt på at denne fødselen går like greitt som med første mann og kanskje ennda bedre (det er lov å håpe :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lenden på fødselen og hvor lett den er går mye på kroppsbygning, og har du lett for å føde så vil ikke det forandre seg mye fra fødsel til fødsel. Vil kanskje gå litt lettere når en har gjort det før, men det er jo også mange andre ting som spiller inn da.

Skrevet

Jeg hadde en tredobbelt så lang, men halvparten så vond fødsel med nr. 2 enn som med nr.1.

Skrevet

Min andre fødsel var kortere enn den første. Den første varte i 23 timer fra vannavgang og regelmessige rier, den andre i 16 timer. Tredje var enda kortere, men den var igangsatt og jeg hadde drypp hele fødselen så den teller egentlig ikke...

Lettere ble de ikke da, sidene ungene ble større og større for hver gang, med de komplikasjoner det medførte. Men førdelen var at med kortere fødsel blir en mindre sliten og alt går så mye greiere i dagene etterpå.

Skrevet

Jeg brukte 13 timer på 1 fødsel og da startet riene med 5 min mellom med en gang. 2 fødsel tok 3,5 time og første timen hadde jeg bare 3 rier så skjønte egentlig ikke at det var igang... Må si at jeg håper på en like grei fødsel denne gangen, men den trenger ikke gå noe raskere da...

Skrevet

1, fødsel:

Begynte sju om morgenen med svake rier. Gutten var ute kl tre på dagen ( altså 8 tiner senere) Men ikke vonde rier før i elleve tida da...

2. fødsel:

Begynte kl tolv på natta/kvelden med rier. Gutten ute før klokka var blitt fire ( altså fire timer senere)

Jeg syntes fødsel nr to gikk veldig mye greiere enn nr 1! Nå håper jeg at nr tre også går like greit og fort *håpe håpe*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...