Anonym bruker Skrevet 12. september 2008 #1 Skrevet 12. september 2008 vist ett barn som er over 30 uker og da dør har man begravelse da? det har jo blitt en menneske da lzm. å hvordan tar de ut ungen ? føder man den ut eller tar de keisersnitt?
Anonym bruker Skrevet 12. september 2008 #2 Skrevet 12. september 2008 Det er valgfritt med begravelse tror jeg.Man setter igang fødsel vaginalt. Har du mistet barnet ditt?
Anonym bruker Skrevet 12. september 2008 #3 Skrevet 12. september 2008 nei nei. fødte en nydelig gutt for 8 uker sia jeg =P var bare noe jeg tenkte på, tenker mye når man er hjemme hele dagen vettu =P hihi men huff må være helt jævelig å føde barnet sitt når man vet det var dødt =( uff stakar de som opplever det =*(
Anonym bruker Skrevet 12. september 2008 #4 Skrevet 12. september 2008 Gratulerer med baby:) ja mistet lillebroren min for mange år siden,var døfødsel..grusomt. Mange tanker til de som opplever dette.
Anonym bruker Skrevet 12. september 2008 #5 Skrevet 12. september 2008 Jeg hadde nok valgt en begravelse ja. Og tviler på at sykehuset gir keisersnitt, må nok settes igang en vaginal fødsel.. Huff, det må være det verste som finnes å oppleve noe sånt.. Unner ingen det.. Gratulerer med baby forresten:)
Anonym bruker Skrevet 12. september 2008 #6 Skrevet 12. september 2008 Jeg har mistet et barn, døde på termindagen for to år siden. Navlesnoren hadde surret seg veldig fast og stoppet blodtilførsel i hovedpulåren på halsen. Plutselig var det ikke liv. Fødselen ble satt igang, og å føde et dødt barn er akkurat likt som å føde et levende. Det beste er visst å føde vanlig, både for at man kommer seg fortere etter fødsel, og man slipper arret i tillegg. Keisersnitt er en stor operasjon i seg selv, og det er forbundet med en stor risiko. Jeg for min del er veldig glad jeg fikk føde jenta mi, det virkeliggjør at jeg mistet et barn. Jeg fikk gi henne en fødsel ...sikkert rart for andre , men dette er jo det eneste vi har. Vi fikk valget om egen grav eller felles. Vi valgte egen grav , som vi er veldig glad for, Det er forskjellig hva folk velger. Hun fikk navn og vi har masse bilder. Det er klart du lurer, det har jeg også gjort. Fødte på vanlig fødestue, tøft å høre masse levende babyer bli ødt i naborommene. Jeg fikk forøvrig samme rom ved denne fødselen, noe jeg ønsket. Det var en fin opplevelse å være der igjen . Savnet er stort.
Gjest Skrevet 12. september 2008 #7 Skrevet 12. september 2008 Man "må" føde vaginalt, man kan selvsagt velge om man ønsker begravelse. Jeg har inntrykk av at de fleste velger dette.
Cat.68 Skrevet 12. september 2008 #8 Skrevet 12. september 2008 Jeg fødte en gutt i uke 23. Det var en vanlig fødsel og den tok 10 timer. Det mest naturlige er å sette igang fødsel,pga at keisersnitt er en operasjon og at det å føde barnet er en virkelighetsprosess og ganske viktig for sorgearbeidet. Jeg er idag glad for at det er slik, for vi fikk føde ham, holde ham,og bruke all den tid vi trengte sammen med ham for å ta farvel. Hva gjelder begravelse fikk vi alternativen egen grav,kremering eller felles grav i minnelund. Vi valgte egne grav og det er vi veldig glade for.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå