Maiprinsessa06♀&Maiprins09♂ Skrevet 12. september 2008 #1 Skrevet 12. september 2008 Har dunkende hodepine, og det eneste jeg fant her hjemme var Ibux, ikke paracet.. Var det Ibux vi ikke kan ta som gravid?
TusseMor07&09&14 Skrevet 12. september 2008 #2 Skrevet 12. september 2008 Ikke anbafalt å ta ibux nei:o( Håper dunkingen slutter snart da. Hodepine er ikke noe godt! God bedring!
♥Mie Celine♥Håkon♥ Skrevet 12. september 2008 #3 Skrevet 12. september 2008 da burde du få tak i paracet på en måte. for ibux er ikke bra nei
3 snart 4 :o) Skrevet 12. september 2008 #4 Skrevet 12. september 2008 Man kan ta ibux i 2. trimester men man bør helst ikke bruke det. (kan forårsake blødninger) Det absolutt tryggesste er å bruke Paracet.
Maiprinsessa06♀&Maiprins09♂ Skrevet 12. september 2008 Forfatter #5 Skrevet 12. september 2008 Uff... Var det jeg trodde egentlig... Ja, har vært i hele dag omtrent, men håper det gir seg. Elers får jeg dra å kjøpe vanlig paracet. Takk for svar:o)
Heldig mamma til ♥to gutter♥ Skrevet 12. september 2008 #6 Skrevet 12. september 2008 Man bør heller ikke bruke Ibux i 2. trimester, det er utrygt i hele svangerskapet. Dette er egentlig noe som allmennheten burde informeres bedre om, da mange tror Ibux er relativt ufarlig siden det kan kjøpes reseptfritt og at Paracet fint kan brukes under graviditet.. Følgende er klippet ut fra felleskatalogteksten om Ibux: Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Se Kontraindikasjoner. Hemming av prostaglandinsyntesen kan ha skadelige effekter på svangerskapsforløpet og/eller den embryonale/føtale utviklingen. Bruk tidlig i svangerskapet kan gi økt risiko for abort, kardiovaskulære misdannelser og gastroschisis. Skal ikke brukes under 1. og 2. trimester hvis ikke strengt nødvendig. Ved bruk hos kvinner som forsøker å bli gravide, eller i 1. og 2. trimester, bør dosen være lav og behandlingsvarigheten så kort som mulig. Bruk i 3. trimester kan gi følgende effekter for fosteret: Kardiopulmonal toksisitet (med prematur lukking av ductus arteriosus og pulmonal hypertensjon), renal dysfunksjon, som kan lede til nyresvikt og oligohydramnion. Moren og det nyfødte barnet kan få følgende effekter: Mulig forlenget blødningsperiode, en antiaggregerende effekt som kan forekomme selv ved svært lave doser, hemming av rieaktivitet og dermed forsinket eller forlenget fødsel. Overgang i morsmelk: Konsentrasjonen i morsmelk er ca. 1% av serumkonsentrasjonen. Det er lite sannsynlig at barn som ammes blir påvirket.
smilan Skrevet 12. september 2008 #7 Skrevet 12. september 2008 Hva står det på pakka da? Bruker felleskatalogen.no til å sjekke ut sånn jeg..
Heldig mamma til ♥to gutter♥ Skrevet 12. september 2008 #8 Skrevet 12. september 2008 Ja, veldig greit å bruke felleskatalogen.no. Vet ikke hva som står på pakka, men har sett at gravide her inne på forumet har tatt Ibux fordi de ikke har visst bedre og da er kanskje pakken dårlig merket?
smilan Skrevet 12. september 2008 #9 Skrevet 12. september 2008 Ja det er jo mulig.. Mange ganger syns jeg det er stort sprik mellom hva farmasøytene sier og hva legene sier å... Jeg hadde en pakke her jeg.. det står " Til gravide etter avtale med lege. Skal ikke brukes av gravide de 3 siste mnd før fødselen" Jeg syns jo ibux på 200 mg hjelper bedre enn en paracet på 500 mg jeg da, men gudsjelov sjeldent i bruk..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå