h@ppy elsker høstfargene :) Skrevet 12. september 2008 #1 Skrevet 12. september 2008 Hvordan tilbreder dere den...? Eventuell hvilket tilbehør/saus er godt....?
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 12. september 2008 #2 Skrevet 12. september 2008 Jeg kjøper slike frosne lakse fileter..Har alltid steket dem i stek ovnen i ildfast form med folie over. Men etter en debatt her inne ang folie i stekovnen så prøvde jeg uten folie igår, og det ble enda bedre. Har brukt folie av gammel vane uten å tenke meg om.. Kjøper alltid naturelle fileter og krydrer dem godt med sitronpepper. Har poteter attåt. Har de fleste ganger dampkokt brokkoli og gulerøtter til. Men igår woket jeg gulerøtter, purreløk og brokkoli. Wokker de da slik at de er enda litt harde.. Igår krydret jeg dem godt med pepper og sitron pepper. Og hadde creme freche over til slutt og blandet dette godt. Saus lager jeg enten av melk, vann slik saustykner og creme freche og krydder. Holder meg da til samme krydder som jeg bruker ellers i maten akkurat den dagen. Ellers bruker jeg Persienne fiskesaus og har oppi creme freche. Hadde Persienne igår og ble veldig godt.
h@ppy elsker høstfargene :) Skrevet 12. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 12. september 2008 Ja, dette hørtes godt ut, kan sikkert bruke de samme krydderne,,,Jeg har en hel laks som jeg skal lage noe spiselig ut av...hehe:)
Gjest Skrevet 12. september 2008 #4 Skrevet 12. september 2008 Hel laks ja. Da bruker jeg å skjære bort skinnet og fylle den med godsaker. favoritten er: Første filet legges på et stort stykke alu folie Dryppes rikelig med sitronsaft og diverse krydder Legger på mye eggerøre og reker Litt mere sitronsaft og krydder Den andre fileten på toppen, alufolie pakkes rundt og i ovnen Bruker potet, brokkoli, agurksalat og rømme til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå