Anonym bruker Skrevet 12. september 2008 #1 Skrevet 12. september 2008 En barndoms/skolevenn døde under tragiske omstendigheter. Vi har ikke kontakt, men har mange fellesvenner. Fikk spørsmål fra en venninne om vi skulle gå i begravelsen. Og jo, på et vis kunne jeg tenkt meg det, fordi det hele her så trist og vi var jo kjente. Men har jo ikke hatt noe med denne personen å gjøre på flere år. Når synes dere man kan gå/ikke gå? Tror nok det blir full kirke uansett. Rart så vondt man får når unge mennesker dør uten noen mål og mening. Merker at livet er så skjørt da.
Anonym bruker Skrevet 12. september 2008 #2 Skrevet 12. september 2008 Synes du skal dra av respekt! Jeg dro i en gammel klassevennines brors begravelse! Hadde kun hilst på broren og viste hvem han var.
Anonym bruker Skrevet 12. september 2008 #3 Skrevet 12. september 2008 Jeg synes også at du skal gå i begravelsen. Jeg hadde iallefall gjort det om det var min barndomsvenn som døde. Det betyr ikke noe at dere ikke har hatt kontakt på mange år, familien vil sette pris på det uansett.
Attpåklatten :-)™ Skrevet 12. september 2008 #4 Skrevet 12. september 2008 Det er som regel godt for familien at også gamle kjente kommer i begravelsen. Vi hadde bisettelse for min søster i fjor og det var så fullt at det ble stående veldig mange på utsiden av kapellet. Det var godt for oss i familien å se at så mange viste omsorg. Så jeg håper du går. Også for din egen skyld.
Anonym bruker Skrevet 12. september 2008 #5 Skrevet 12. september 2008 Er det begravelse onsdag i Buskerud?
Anonym bruker Skrevet 12. september 2008 #6 Skrevet 12. september 2008 Var hun en meget nær venninne i barneårene, ville jeg gått. Var hun "bare" en i klassen eller en du hadde sporadisk kontakt med, hadde jeg ikke gått. En begravelse skal være for folk som sørger, bryr seg og hadde et forhold til personen. Du bryr deg nok, men hvis du ikke har hatt ett forhold til personen på mange år, synes jeg det blir litt feil. Jeg hadde ikke gått, men sendt en gode tanker og tenkt mye på henne denne dagen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå