Gå til innhold

Er dette riktig? Ang. stønad til barnetilsyn..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er jobbsøker, men har ikke meldt meg arbeidsledig på nav. Tenkte å prøve litt selv først. For har utdannelse..

Så jeg søkte kommunen om å få redusert bhg. regningen. For det vet jeg man kan.

Men så fikk jeg tlf. fra styrer i bhg. om at jeg måtte søke støtte på nav før jeg kunne søke støtte i kommunen.. Trodde ikke de to tingene hang sammen..

Syns jeg leste om flere som hade fått redusert bhg. regningen fra kommunen her. Uten noe kontakt med nav..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så vidt jeg har skjønt må man være student eller reell arbeidssøker, dvs. du må melde i fra til NAV at du står ledig og kunne ta en hvilken som helst jobb. Dette er vel den eneste måten de kan sjekke at du faktisk er ute etter jobb, ikke bare vil ha dekket barnehage. Hvorfor de bryr seg skjønner jeg på en måte ikke helt, mulig de håper du finner deg en så god jobb at de slipper å betale barnehagen (det er jo en innntektsgrense der et sted). Det tar en stund før de begynner å mase om at du skal gå på kurs eller ta en jobb de finner til deg, så hvis det er den eneste grunnen til avslag ville jeg meldt meg ledig hos NAV. Du "prøver jo selv" uansett, skjønner ikke helt hvorfor du ikke vil melde deg hos NAV?

Skrevet

Nei jeg vet ikke.. Er vel bare det at jeg hater sånne kurs å håpet å finne noe selv fort.. Men jeg må jo bare melde meg på nav da..

Men det er jo et søknadsskjema til kommunen om å få dekket noe av regningen.. Rart det er det da, å at de på servicekontoret tok i mot søknaden min, hjelp meg tilogmed å fylle ut.. For kommunen og nav har jo ingenting med hverandre å gjøre..

Takk for svar!

Skrevet

Det fra kommunen er vel redusering av betaling, har ikke noe med stønad til barnetilsyn, den er det NAV som betaler. De dekker da 64% av det du betaler etter at kommunen evt. har redusert prisen. Jeg aner ikke om kommunen også krever at du er under utdanning/reell jobbsøker, vet bare at inntektsgrensen der er 300000.

Gjest anouschka with Love
Skrevet

Inntekten er 326 000,- Og du må være registrert arbeidssøker hos NAV.

Skrevet

Men betyr det da at man kan ha nedsatt bhg pris pluss at nav vil dekke 64% av regningen om man er alene og student?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...