PrincessElisabeth Skrevet 12. september 2008 #1 Skrevet 12. september 2008 Likte ikke dette helt...etter mye stress(vi sleit med å få hjertelyden for vesla sparket i måledingsen blandt annet, en morsom time hos legen) fikk legen tatt fosterlyden på vesla og synes den var litt høy,var innenfor gjennomsnittet men han ville sjekke det... Det er nok ingen grunn til bekymring, men kjenner at jeg likte det fint lite når han sa at det var litt høyt. Noen som har vært med på dette?
blockarella Skrevet 12. september 2008 #2 Skrevet 12. september 2008 Jeg var til fosterlyd-kontroll på sykehuset på mandag, etter at legen ble litt bekymret fordi den varierte mye i hastighet når han prøvde å måle den. På føden ble jeg liggende til ctg registrering i en halvtime, og da var selvfølgelig hjertelyden helt perfekt, jevn og stabil... :-) Maskinene de har på sykehuset er som regel mye mer nøyaktige enn hos legen, så jeg hadde ikke bekymret meg for mye... :-) Dersom hun var veldig aktiv er det jo ikke rart om hjertelyden lå litt høyt, det gjør den jo hos oss også når vi er veldig aktive. Men litt festlig syntes jeg det var at hun sparket i måledingsen - høres ut som om han prøvde å lytte på feil sted...? ;-)
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 12. september 2008 #3 Skrevet 12. september 2008 Hei, jeg også hadde en slik opplevelse at hun sparket og dyttet i måledingsen uansett hvor jordmoren plasserte den. Og når hun først da klarte å få telt hjertelyden så lå hun veldig høyt,men det var jo fordi hun nettopp hadde romstret noen sinnsykt. Så du kan sikkert bare ta det med ro ang høy fosterlyd så lenge babyen ellers har hatt fin hastighet tidligere:) Legen vil nok bare være helt sikker:)
Lillepusen-78 Skrevet 12. september 2008 #4 Skrevet 12. september 2008 Min lege og jordmor sier at fosterlyden SKAL variere.... Dersom den lille er i aktivitet der inne vil den være høyere enn om den sover. Har vært på ctg på føden, og da sov han deler av tiden. Da lå hjerterytmen på ca 120, og så våknet han og sparket og da steg den en del, akkurat slik det skal være..... Hvor mye var hjertelyden på da?? Hos meg har den variert veldig fra kontroll til kontroll... Er nå 5 dager over termin. Jeg er veldig sikker på at alt er fint hos den lille i magen din :-)
blockarella Skrevet 12. september 2008 #5 Skrevet 12. september 2008 Er enig i at det er naturlig at fosterlyden varierer, men for min del var den helt nede i 95 noe som er litt i laveste laget... :-) Men naturlig at den varierer med aktivitet...
PrincessElisabeth Skrevet 12. september 2008 Forfatter #6 Skrevet 12. september 2008 tusen takk for svar:) Er ikke direkte bekymra men liker det ikke heller. Fosterlyden har ligget på 144pr min, mens idag var det 164...legen sa at det var innenfor normalen, men at han ville sjekke for å være på den sikre siden, og det er jo flott mener jeg:)
husmus &2 Skrevet 12. september 2008 #7 Skrevet 12. september 2008 Eh, jeg var hos føden forrige mandag for å sjekke kynnere, og når jeg satt med den ctg´ en da så var hjertelyden helt oppe i 185, han var super aktiv og jordmoren sa det var veldig høyt men ikke unormalt. HUn ville forsåvidt at jeg skulle sitte med den helt til den sank igjen til rundt 140-150. Noe den også gjorde. Jeg må innrømme at det har plaget meg i ettertid at den var så høy og selvom hun ikke sa jeg burde sjekke det nærmere, så lurer jeg på om jeg bør gjøre det..... Jeg skal til jordmoren igjen på onsdag så jeg skal snakke med henne om det, men jeg må ærlig innrømme jeg synes det var ekkelt...
PrincessElisabeth Skrevet 13. september 2008 Forfatter #8 Skrevet 13. september 2008 legen sa bare at han ville sjekke det pga at den hadde vært jevn og fin hele tiden, han sa at det var ikke noe å bekymre seg for... Hadde han vært bekymra hadde jeg nok fått denne etterkontrollen raskere enn 1 uke etter:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå