Gå til innhold

Sambo og jeg sliter med dårlig samvittigehet

Anbefalte innlegg

Skrevet

over svigers.

Årsaken er at vi planlegger å flytte til mitt hjemsted som ligger 100 mil herfra. Dette pga de skyhøye boligprisene her vi nå bor. Vi ønsker oss veldig vårt eget hjem men har ikke råd her. Dessuten har sambo fått seg en bedre betalt, fast jobb der.

Svigers har bare den ene sønnen og er blitt veldig knyttet til våre 2 barn på 3 og 5 år. Vi er så usikre på hva vi skal gjøre. Min familie savner jo oss også naturligvis og har begynt å glede seg til vi flytter dit.

Svigers er pensjonert/uføretrygdede og har dermed tid til og komme på besøk når som helst, men det blir jo ikke det samme da selvsagt.

Vet ikke helt hvor jeg vil med dette innlegget men måtte lufte tankene litt.

Noen med gode råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man kan ikke leve livet for hverandre.

Kjempeflott at dere får eget hjem - og at din mann har fått seg ny jobb.

Har selv familie langt borte,men vi finner en rutine på det. Det blir alltid besøk før jul, ved bursdager, sommerferie m.m.

Ikka ha dårlig samvittighet!

Sviger kan jo kjøpe seg en hybel på ditt hjemsted:)

Skrevet

Vi gjorde det samme for et par måneder siden. Bodde i min hjemby hele svangerskapet og til klumpen vår 6 mnd, men pga jobben til samboeren min måtte vi flytte til Oslo.

Nå bor vi faktisk midt imellom alle. Fem timer til mine, og fem til hans. Det går greit, men mamma savner oss veldig... De kommer ofte på besøk, for ingen av dem jobber fulltid.

Det eneste som er trist er at jeg er redd sønnen vår kommer til å glemme dem. I tillegg er det litt kjedelig for oss, da vi nesten aldri kan finne på noe sammen (altså jeg og sambo), pga mangel på barnevakt. Men det problemet får jo ikke dere :)

Skrevet

Takk for svar. Vi har jo sakt til dem at hos oss er de alltid velkomne og kan være så lenge de vil. Vi kommer nok til å flytte men vi jubler ikke like høyt som vi kanskje burde. Samtidig har jeg lenge ønsket å flytte hjem så jeg gleder meg jo også selvfølgelig. Snart er jo barna gamle nok til å reise alene med fly også så da kan de jo besøke besteforeldrene i ferier. De er vant med å fly og er ikke redd for det.

Skrevet

Hvis dere er deres eneste familie, hvorfor kan de ikke flytte med? Så lenge de ikke jobber mener jeg. Skjønner jo at det er trasig om hele familien dems flytter og da..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...