Gå til innhold

Hva spiser dere ikke mens dere ammer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva holder dere dere unna pga luft i magen hos babyen?

(Veeeldig nybakt føstegangsmor her)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Løk, kullsyre, reker, jordbær, kål...

Vet faktisk ikke om det med reker og jordbær er mens man ammer men mener å huske det!

Løk og kål er hvertfall ikke bra, men dette kan variere, man må bare prøve seg frem litt.

Lykke til :)

Skrevet

Holdt meg unna kål og erter. Babyer er så ulike, nokon reagerer på alt andre ikkje på nokonting.

Skrevet

Hos meg reagerte hun mest på løk. T.o.m. bittelitt salsa (med små løkbiter) på taco, resulterte i timesvis med skriking/gråting.

Andre ting: Kullsyre, for mye salt, koffein. Man må nesten bare prøve seg frem.

Lykke til :)

Skrevet

Erterstuing,surkål og kålrabistappe. Huff....

Nå liker jeg minimalt med grønnsaker og fisk,så det holder jeg meg også unna.

Skrevet

Ammer ikke nå, men ammet lillemor i 14 mnd. Spiste alt, jeg =) Var ingen matvarer jeg bevisst holdt meg unna, og merket ikke noe spesielt på lillemor heller.

Det er veldig individuelt om barna reagerer, så det er igrunn bare å prøve seg litt frem.

Skrevet

Jeg ammer ikke nå lenger, men når jeg ammet så spiste jeg det jeg hadde lyst på. Ikke alle babyer så reagerer på det mor spiser og ingen er like. Spis det du har lyst på, du merker fort dersom babyen din får vondt i magen.

Skrevet

Ammer ikke nå jeg da, men de første mnd med amming var det en del jeg lærte meg å holde meg unna. Løk og brokkoli var det værste fant jeg ut. Og iste! Iste fikk min baby så utrolig vondt i magen av. Litt kaffe gikk helt fint, samme med litt brus.

Skrevet

Min reagerte spes på mais av alle ting... :-) Etter at hun ble en 5,5mnd kunne jeg spise alt som var igjen... :-)

Skrevet

Man må bare prøve seg frem. Syns det blir litt dumt å unngå en hel haug av matvaren fordi kanskje babyen reagerer. Man vet ikke før man har prøvd! Min baby tålte nesten alt. Melon var ikke bra! Da fikk hun vondt i magen. Ellers kunne jeg helt fint spise rå løk, hvitløk, jordbær, skalldyr, nøtter osv.

Skrevet

Jeg spiser alt jeg. Har ikke funnet noe mønster på at det er noe hun reagerer på. Min første hadde kolikk det første halve året, og jeg prøvde og kutte ut mye forskjellig, kuttet til og med ut alt med kumelk i min kost i to uker. Men til ingen nytte. Så denne gangen har jeg spist alt, og har en unge som nesten ikke skriker. Er nok tilfeldig det da :-)

Men hvorfor kutter dere ut kullsyre? Kullsyre går da ikke over i melken...?

Skrevet

Melk og melkeprodukter er det mang som reagerer på. Det gjorde mini, jeg kuttet det ut og alt ble bra igjen:)

Skrevet

Ingenting:) Spiste akkurat det samme som jeg spiser til vanlig.

Men, det skal jo sies at mange av de tingene man sier at kanskje kan gi mageplager til babyer spiser jeg ikke ellers heller da:)

Men spiste i alle fall både jordbær (masse), løk, kål og reker mens jeg ammet. Har fått begge mine døtre midt på sommeren, og da må jeg bare ha jordbær og reker:)

Skrevet

Eneste hun har reagert på her er sprøstekt løk og rå løk ellers så har jeg kunne spise det jeg pleier.

Har ikke spist jordbær eller druer mens jeg ammer for har hørt at det kan gi luft i magen på babyen og jeg har ikke hatt noe spes lyst på det heller så det går fint :-)

Også holder jeg meg unna kål for det skal vist ikke være så bra, men jeg er ikke den som spiser kål uansett så det er heller ikke noe problem :-)

Men noen unger reagerer på mye mens andre unger reagerer på lite eller ingenting så du må nesten bare prøve deg frem og se hva din unge kansje reagerer på, kan jo være du er heldig og har en unge som ikke reagerer på noe :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...