LinePine*Og Alexandra* Skrevet 12. september 2008 #1 Skrevet 12. september 2008 Jeg jobber for tiden i en liten privat familiebarnehage. Er i barselpermisjon nå, men skal begynne å jobbe igjen i mars 09. Denne barnehagen drives av ei venninne av meg, som vi åpnet sammen i fjor vår. Jeg har stilt opp masse for henne og hjulpet henne med alt av papirarbeid og annet hun trengte hjelp med, siden jeg har utdannelse. skrev faktisk hele årsplanen alene! Nå føler jeg at jeg har gitt henne lillefingeren og hun har tatt hele hånda for å si det sånn.. spør meg om jeg kan jobbe som vikar selvom jeg har perm.. og lønningene kommer alltid et par dager for seint. til og med feriepengene mine kom for seint fordi hun hadde brukt de opp på lønninger før på året. Hun har ingen økonomisk innsikt føler jeg.. Og nå har jeg fått tilbud om å jobbe i en annen barnehage! en større med mer sikkerhet. Har jo lyst på den, men vil samtidig ikke såre sjefen min da.. liker meg jo godt med de jeg jobber sammen med og. så sitter litt i tankemodus nå da.. Hva ville dere gjort??
Gjest Skrevet 12. september 2008 #3 Skrevet 12. september 2008 Jeg ville satset på noe nytt. Gode kollegaer kan man få overalt. Dessuten høres det ut som om det går på venninneforholdet løs om dere fortsetter å jobbe sammen. Du vil nok ikke såre henne - hun må se et stort skille mellom det å være sjefen din og det å være en venninne. Si at du vil prøve noe nytt! Det at lønningen ikke kommer presist er faktisk ulovlig også.
Mayken Skrevet 12. september 2008 #4 Skrevet 12. september 2008 Jeg hadde takket ja til den andre jobben.
LinePine*Og Alexandra* Skrevet 12. september 2008 Forfatter #5 Skrevet 12. september 2008 oki, takk for svar holder en liten knapp på den nye jobben jeg og, men måtte bare høre hva andre mener da er jeg ihvertfall ikke helt bak mål!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå