Gå til innhold

Positiv test i dag.... minimum på vei ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Testet positivet i dag! Hurra! ...men har ingen oversikt over hvor langt jeg er på vei, da jeg ikke har fått igjen mensen siden forrige fødsel.

Hvor langt må man minimum være på vei for å teste positivt ?

Testet med Quick response & CB

Får vel sikkert en tidlig UL når jeg kommer meg til legen, men har ikke lyst til å ta den ULen for tidlig, vil helst ventet til jeg er minimum 6 uker på vei, og man kan se hjertet slå...

...på den andre siden vil jeg ikke vente for lenge heller, men har ikke følt meg noen gravid, så tror ikke det er noe fare for det.

Videoannonse
Annonse
Gjest Sauen har reisefeber
Skrevet

ihvertfall 3+2 - 3+3.

Skrevet

Man tester sjeldent positivt før man er 3 uker på vei, men som regel ikke før i uke 4.

Dersom du ikke ha følt deg gravid, og det ikke er så lenge siden forrige fødsel, kan det jo være at det er hormonene fra det svangerskapet som henger igjen? Eller?

Ville nok ha tatt meg en tur til legen for å finne ut hvor langt jeg var på vei uansett. Slitsomt å ikke vite. Kan jo være 5 mnd;)

Hva var det som fikk deg til å teste, da?

Skrevet

Gratulerer:-)

Testen slår vel ofte ut en dag eller to før du venter mensen.

Skrevet

Er snart 19 månder siden jeg fikk forrige gutten min, så er nok ikke hormoner som henger igjen :-) Testet negativt for 3-4 månder siden, så er nok ikke mer enn det i alle fall (da forde jeg var så mye syk, og kunne ikke skjønne hvorfor).

Har sånn halvveis prøvd å bli gravide en stund, men siden det ikke har kommet noen mens, så har vi liksom ikke trodd det skulle skje. Sluttet helt å amme for en drøy måned siden, så skjedde nok sikkert rundt de tider kanskje ? UL får vise.

Vet ikke helt hva som fikk meg til å teste nå. Kvinnelig intuisjon ? ...men hadde trodd jeg skulle få mensen NÅ i alle fall, siden jeg hadde sluttet HELT å amme (har bare ammet bitte litt ganske lenge), fikk vel da en mistanke om at det kunne være noe nytt på gang.

Tar da utgangspunkt i 3 uker jeg, så bestiller jeg UL om tre uker, så får vi se da :-) Er jeg kommet lengre, så får jeg bare ta det som en positiv overraskelse!

Skrevet

Gratulerer så masse med liten spire! Hvor sterk var streken? Sterkere eller svakere enn kontrollstreken? Kan prøve å tippe for deg, hehe...Når jeg ble gravid etter IVF tok jeg vel en test hver andre tredje dag de første par ukene:-)

Skrevet

CB står det bare gravid på (borte nå), men må QR, så er den svakere en kontroll streken, men den går fra veldig sterk, til å fade mer og mer.

Altså hvis man deler streken opp i fire (nedover), så er den 1/4 veldig sterk (som kontroll streken omtrent), mens det blir svakere og svakere hvor nærmere man kommer kotroll streken.

Forrige gang jeg var gravid, tok jeg testen en uke etter forventet mens, og da var den veldig sterk, så kanskje jeg da er nå mindre på vei enn det jeg var da ?

Hm, begynner å lure mer og mer jeg nå...

Skrevet

Hmm, kanskje 4-5 uker? Mine ble ikke like sterke som kontrollstreken før jeg var litt over 5 uker på vei, men jeg produserte hcg litt sent!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...