MissJ Skrevet 12. september 2008 #1 Skrevet 12. september 2008 Har fått time på sykehuset klokken 18.00 i kveld, med beskjed om å ringe hvis jeg skulle få rier. Noen som har opplevd dette før? Hvor lang tid kan det evnt gå før man faktisk får rier? kjenner jeg er litt nervøs nå. Men får jo bare prøve og slappe av så godt jeg kan.. Sukk..
☆Mathilde Skrevet 12. september 2008 #2 Skrevet 12. september 2008 Det er litt forskjellig praksis på sykehusene når det kommer til induksjon vet jeg, men det vanligste er at man blir satt i gang etter tre døgn om det ikke har skjedd noe av seg selv. Jeg regner med at hodet er festet i og med at du ikke er til observasjon? Ikke vær redd! De fleste som opplever vannavgang uten rier har korte fødsler når selve riene begynner! Lykke til!
MissJ Skrevet 12. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 12. september 2008 Hodet er festet ja. Takk for oppmuntrende ord! Det trengte jeg nå! :-)
☆Mathilde Skrevet 12. september 2008 #4 Skrevet 12. september 2008 Kan tenke meg hvor spent du er nå! =) Gleder meg til det blir min tur!! Blir helt misunnelig vet du! Du får gå deg noen korte småturer idag. Kanskje det hjelper på riene:) ELLER samle krefter!
MissJ Skrevet 12. september 2008 Forfatter #5 Skrevet 12. september 2008 hehe, lurte litt på om jeg skulle sette igang med husvasken ja. Hvor mange dager har du igjen? Ser du er på nummer 2, men det er vel ikke noe mindre spennende av den grunn!
Pruska Skrevet 12. september 2008 #6 Skrevet 12. september 2008 Jeg ville latt vasken vente og sovet først, så du er uthvilt når det starter. Kan ta en del tid. Min første fødsel startet med vannavgang natt til mandag etter en lang dag og bare et par timers nattesøvn. Ble fryktelig giret og var jo helt sikker på at riene ville komme kjapt. Reiste til sykehuset og fikk være der (lite sykehus) og sov et par timer til, og så gikk hele dagen med til venting og turgåing. Først sent på kvelden, 20 timer etter vannavgang kom riene og da begynte jeg å kjenne mangelen på søvn. Tirsdag ettermiddag var fødselen overstått og jeg sovnet som en strømpe med babyen på magen - var virkelig utmattet av for lite søvn oppi det hele. Lykke til!!
frøkendings *fødeklar!* Skrevet 12. september 2008 #7 Skrevet 12. september 2008 Vet det er store forskjeller her, men hos meg begynte riene ca 2,5 time etter at vannet gikk! Lykke til, håper det skjer noe snart:)
biie Skrevet 12. september 2008 #8 Skrevet 12. september 2008 fra vannet gikk til riene startet tok det ca 39timer, og ca 17 timer til til gutten min var ute.
Chidera *tobarnsmor* Skrevet 12. september 2008 #9 Skrevet 12. september 2008 Her tok det 45 timer fra vannavgang til han var ute. Riene kom så jevnt at jeg ikke fikk sove, men likevel med for stor avstand til at fødselen "var i gang"- og de gjorde liten nytte for seg de første noen og 30 timene... Håper det går litt raskere for deg;-) Du er vel inne på sykehuset for sjekk straks. Masse lykke til!!
Herkules Skrevet 12. september 2008 #10 Skrevet 12. september 2008 41 timer fra vannet gikk og til første rie så gikk det 6 timer før han var ute.. her gikk vannet tidlig så jeg ble lagt inn med beskjed om at de ville sette meg i gang etter 48 timer (forskjellig praksis noen venter 72 timer) Jeg ville valgt å sove jeg da. Fikk forøvrig beskjed at jeg ikke ville ha noe glede av å gå tur, men hvorfor vet jeg ikke
Mamma*til*3 Skrevet 12. september 2008 #11 Skrevet 12. september 2008 Vet hvordan du har det. Det er ganske kjedelig å måtte vente på riene... Jeg hadde vannavgang uten rier med nr 2, da gikk vannet ca 04.30 om morgenen, var bare 36+0, og hodet var ikke festet, så jeg måtte holde meg i ro. Først ut på dagen, tror det var i 15-tiden, fikk jeg lov å gå ut av sengen. Kl 18 på kveldene begynte jeg å kjenne rieaktivitet, svakt. I 21-tiden begynte riene å bli verre/lengre. Og før midnatt var barnet forløst. Var glad riene startet av seg selv. Men å vente på rier er PYTON! Lykke til, MissJ! Du får snart se ditt lille under.... :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå