Gå til innhold

Søskenvogn - erfaringer/tanker dere har?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi får 20mnd imellom og tenker at vi trenger søskenvogn! Hvilken vogn har dere med to tette utenfor magen, og hva velger dere som venter baby?

Blir nok mye turer de dagene jeg har begge hjemme, og med vårbarn er jo været ok. Dessuten sover eldste kun i vogn på dagtid. Vurderer brukt vogn, ettersom vi har kjøpt ei ny singelvogn til eldste som beholdes. Må ha store hjul pga grusveier, låsbare hvis de kan svinges. Vil ha minste (eller begge) vendt mot meg. Vogna skal kunne plasseres i bilen (Volvo V50) uten demontering, selvom vi kanskje ikke tar med søskenvogna så ofte. Har emmaljunga singelvogn og er veldig fornøyd. Men er usikker på hvordan tvillingutgavene deres er.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heia :)

Vi får ca 16 mnd mellom våre, har termin ibegynnelsen av desember, så jeg er ikke erfaren på området ennå, men har gjort et valg og har tenkt litt :)

Vi velger å satse på phil&Teds VIBE vogn. Det er den litt "snåle" hvor de sitter oppå hverandre. På nettet ser det rart og skummelt ut, men da vi så på den live på Barnas hus, så ble vi solgt, begge to.

Våre tanker er:

- den er lett å håndtere, kun 13 kg med søskensetet på

- relativ enkel å slå sammen, i alle fall en heeelt annen verden enn OTH feks

- jeg kan trille storejenta i barnehagen sittende i søskensetet oppå, klikke det av, sette det i barnehagen og ha singlevogn med baby resten av dagen

- den kjentes stødig og god ut til å være 3-hjuling, litt ekstra bredde mellom akslingene og hjulene.

Jeg har også en Emmaljunga Duo Edge som jeg kommer til å bruke når jeg bare har lill-babyen med eller den står ute og sover- er veldig fornøyd med den på alle måter! eneste ulempen er tyngden.

Jeg tror at tvillingvogna til Emmaljunga er nokså tung, og kanskje litt vanskelig å få inn i en V50 på enkelt vis. Ville i alle fall testet ut det før jeg kjøpte!

Og så ville jeg tenkt bredde på tvillingvogna, tror OTH kommer godt ut der med 74 cm bredde. men ikke helt sikker.

Vi har også tenkt som så at vi vil uansett ikke få alt som vi vil med EN vogn og spesielt ikke søskenvogn, emn vi har plukket ut hva vi syntes var det viktigste ifht vårt behov(basert på erfaring med Emmaljunga og storejenta vår)

Blir spennende dager og masse nye utfordringer!!!

Lykke til

Skrevet

Vi har 16mnd mellom våre og har Carena Double Swing, kjempefornøyd.

Skrevet

eg får 19 mnd mellom mine 2, og har lurt på å kjøpe Phil and Teds-vogn.. Men det eg lurer på er, kan man legge ned søskensetet slik at den som sitter opperst kan sove? Regner med at nr. 1 forsatt sover på dagtid når nr. 2 kommer!

Skrevet

man kan ikke legge ned søskensetet, må sitte i en stilling hele tiden.

vogna er litt stiv, har ikke fjæring. man kan ikke regne med at den største kan sitte under kalesjen når hun sitter oppe, jenta mi er 14 mnd og tar oppi "taket" med hodet. jeg snakker om phil&teds sport, vibe er kanksje annerledes (dobbel pris), du kan ihvertfall stille kalesjen høyere opp.

Skrevet

Det er 18mnd mellom mine 2. vi har urban jungle fra one tree hill, vi kjøpte brukt og trives kjempe godt den. veldig enkel og legge sammen og bag til babyen får du kjøpt utenom.

Skrevet

det blir 23 mnd mellom mine, har kjøpt carena double swing. Den er jo ikke i bruk enda, da tulla ikke kommer før i des/ januar. Men hørt mye bra om den.;)

• 2 uker senere...
Skrevet

det blir ca 1 år og 7 mnd mellom mine 2. og jeg syntes det er trangt nok som det er å komme seg rundt på kjøpesenter og lign med en enkel vogn. så jeg vil ikke ha sånn som de sitter ved siden av hverandre. jeg har letet en stund. og komet fram til at denne er den mest aktuelle for meg. http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=14152893&sid=xz1cabkmsh5013908&WT.svl=Link

Skrevet

Vi har valgt en phil og ted sport (arvet fra søsteren min) og hun brukte den til en på 2.5 år og en baby og ikke noe problem for den eldste å sitte i sittedelen med kalasjen, faktisk så likte hun det, for det ble som en liten 'hytte'

Men tror også at man ikke kan få alt man vil i en søskenvogn, så viktig å finne ut hva som er viktigst for deg også velge. Jeg ville ha en smal vogn som var lett og enkel å kjøre med svingbart forhjul. Har en OTH single til første mann og elsker så fan av tre hjulinger med svingbart forhjul.

• 3 uker senere...
Skrevet

Ser at tråden lever av seg selv :)

Kjekt å høre deres tanker! Har ikke kommet noe videre i jungelen selv, men er nok kommet dit hen at vi må ut å kikke for å få ordentlig inntrykk.

Vi er over nyfødtstadiet når vinteren setter inn, så det stiller jo litt mindre krav til hvor lun vogna må være.

Har sett på målene til Emmaljunga City Cross og tvillingutgaven er bare 17cm bredere og 1cm dypere. Den ekstra plassen har vi, men så kommer pris osv osv

HI :)

• 1 måned senere...
Skrevet

Mine to elste er det 18 mnd. mellom. Jeg hadde en slik vogn hvor de satt etter hverandre og var kjempefornøyd. Slapp at den elste satt og "pirket" på babyen. Men det er 9 år siden. Nå har jeg en på 8 mnd. og er gravid igjen. Tror helt sikkert jeg kommer til å velge en slik vogn igjen. Er også lettere og komme seg fram, da de fleste søsken/tvilling vogner er brede.

Skrevet

Vi har Phil & teds sport vogna, og den fungerer supert. Har 22 mnd mellom mine. Storesøster sitter - og sover fint i setet på toppen, kan legge det litt bakover, og vi kan ha oppe kalesja uten problem.

• 1 måned senere...
Skrevet

HI her :)

Nå har vi kjøpt søskenvogn! Babyproffsen hadde tilbud på Babytravel tvillingvogn (3900SEK pluss 1000 for bag). Aner ikke hvor god kvalitet vogna har, men lav pris på ubrukt vogn og det at babyen får egen bag vendt mot meg var avgjørende. Vogna "brettes" i 3 når den slåes sammen og blir ikke sååå veldig mye større enn singelvogna. Vi hentet den i V50'en og vogna fikk plass, men ikke så mye annet. Bilen er nå byttet ut med en større bil :)

Ellers tenker jeg på å kjøpe en mykbag til E. City Cross singelvogna vår. Da kan vi ta med denne når vi skal bort på korte turer og ev. handleturer. Da kan begge ungene kan sove i vogna hvis behovet melder seg (ikke samtidig såklart :). Hvis man i tillegg tar med bæresjal/babybjørn så har man alle muligheter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...