Gå til innhold

Dere som har bekkenløsning/låsning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan (og når) begynte det for dere?

Har begynt å ha ganske så vondt i/rundt skambeinet når je går og står. Hadde det litt i forrige svangerskap også, men mener det begynte senere enn dette (er 17+2 i dag og har hatt dette et par uker men litt verre nå denne uka). Og jeg holder meg jo stort sett i ro (pga kvalme) så kan ikke skylde på aktivitet heller... "Må" det bli verre, eller kan det holde seg på dette nivået frem til fødsel, eller hva er deres erfaringer?

....og ikke minst, hvordan kjenner man forskjell på løsning og låsning?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk låsning i uke 12. Våknet på morgenen med ufattelige smerter i korsrygg/rompe. Det strålte utover i hele ryggen og underlivet. Kunne ikke stå, gå eller ligge.

Hadde løftet veldig tungt kvelden før så det gjorde nok utslaget.

Måtte få akutt-time hos kiropraktoren. Jeg trodde først det var bekkeløsning. Kiropraktoren min sa at jeg neppe hadde klart å kjenne forskjell på dette selv da smertene er ganske like.

Tok behandling hos han i 3 dager og ble ganske fin igjen.

Men jeg kjenner hvis jeg løfter noe at det fortsatt er vondt der og at jeg må være forsiktig.

Han sa jeg skulle komme tilbake når jeg kjente det begynte å gjøre vondt igjen. Dette er nå 2 mnd siden og har ikke følt det behovet enda.

Men kiropraktor er hvertfall til å anbefale ved låsning. Smertefri og god behandling.

Skrevet

i hovedsak kjenner jeg bekkenløsning foran, og bekkenlåsning bak. sterke smerter bak er oftere enn låsning enn en løsning, og sterke smerter foran er oftere løsning enn låsning. men ingen regel uten unntak. men nå har jeg hatt svineriet i 10 år så jeg kjenner hva som er feil når det oppstår noe. så min kiropraktor ler til meg, jeg kommer og forteller han hva som er galt. jeg bare trenger han til å gjøre jobben. noen triks har han lært meg slik at mannen min gjør de hjemme på meg.

jeg har beskrevet en øvelse for symfysesmerter inne på bekkenløsningsdebatten. den ligger under tuppa termin feb-08, jeg skrev den i utgangspunktet til henne, men bare gå inn å titt.

Skrevet

Tusen takk for svar begge to :o) Og så skal jeg få med meg mannen og se om vi "skjønner" teknikken din Myrtel :o) Hvis ikke kan jeg kanskje få med meg fysioterapeutvenninna mi. Får virkelig håpe jeg slipper utvikling av dette her, for i går etter et par spaserturer var det virkelig ikke behagelig i det hele tatt (selv om jeg ikke akkurat er i nærheten av å være ubevegelig og dødsvond), så verre saker ser jeg mørkt på...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...