Gå til innhold

Dere som har hatt styrtfødsel!hvordan var fødsel nr 2?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er det 8 år siden jeg fødte,men spent på nestemann!

Erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Styrtfødsel på begge mine og det er og 8 år mellom dem.

Skrevet

gladnyhet for min del :)

Åssen opplevde du det?husker jeg følte meg litt snytt men glad for det i ettertid :)

Skrevet

Lurer litt på definisjonen styrtfødsel. Min førstemann ble født ganske raskt, 7 timer fra første rie.. Men det er vel kanskje for lenge for å komme under styrtfødsel-kategorien. Jeg er likevel spent nå på andremann, om det blir en kortere fødsel... Noen erfaringer?

Skrevet

Førstemann kom på to timar etter første ri, andremann etter 1 t 20 min etter første ri. Så fortare og fortare her. Klagar absolutt ikkje, men glad eg bur 5 min frå sjukehuset :) Håpar det går like greit denne gangen.

Skrevet

3,5t fra første ri her. Går det under styrtfødsel?

Skrevet

hei

vil bare si at styrtfødsel er tre timer for førstegangsfødene og under to for fleregangsfødene.Etter min jordmor.

Skrevet

Jeg hadde styrtfødsel med nr.1, og fødte på ca 6 timer fra første ri med nr.2. Må si fødsel nr. 2 var ti ganger bedre enn den første, selv om den var lengre. Da gikk alt rolig og planmessig for seg, kun med jordmor, uten dramatikk og på langt nær så vond som den første. På den første gikk det 45 min fra 1 cm åpning til fødsel. Veldig intenst, veldig vonde rier, mange leger og stressa baby som måtte ut med tang pga dipp i hjertelyd. Ikke bare, bare å føde raskt heller.....

Skrevet

Nei det er sant Una H!

Er en rekke komplikasjoner som kan følge med,

Jeg kom inn med full åpning og brukte 15 min på å få tulla ut.Men klarte ikke presss hun ut selv så hun ble også tatt med tang i fare for oksygenmangel.

Ble mye leger og hastesprøyte i låret og en stor dame som presset albuen sin ned imagen mens de en annen dro hun ut med tang.mye dramatikk på få minutter..

Men heller det enn en fødsel på 20 timer osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...