Gå til innhold

Bruktsalg og miljømerking i barnehagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

I forbindelse med en miljøsatsing i barnehagen tenker vi på å lage et bruktmarked for barneutstyr/klær i barnehagens regi, hovedsaklig for de som går i barnehagen oh deres fammilier.

Tror dere det kunne vært lurt å lage et merke til å lime på produktene for å vise at de hadde gått gjennom systemet? Tror dere det kunne blitt poppulært å ha gjennbruks utstyr eller klær hvis de fikk barnehage logo eller et annet tilsvarende merke?

Jeg regner nemlig ikke med at det blir problem å skaffe varer, problemet blir å få folk til heller å velge disse varene fremfor å kjøpe nytt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En veldig god ide jeg håper alle barnehager kan begynne med. Jeg er selv tilhenger av å kjøpe brukte klær og utstyr istedenfor nytt,og å ha tilgang akkurat der jeg er ville nok gjort at jeg også kjøpte mer.

Vet ikke helt m merking. Tror ikke det ville påvirket avgjørelsen min i noen særlig grad. Skulle det vært merking tror jeg på et nøytralt miljømerke.

Men jeg tror tilgjengelighet er nøkkelordet for salget...

Skrevet

Jeg tenkte ikke på at merket skulle ha noe å si for foreldrene, men jeg tenkte at det kansje kunne være mulig å gjøre det poppulært blandt barna i forbindelse med selve miljøprosjektet, for å vise at de var med på en måte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...