___ Skrevet 12. september 2008 #1 Skrevet 12. september 2008 I forbindelse med en miljøsatsing i barnehagen tenker vi på å lage et bruktmarked for barneutstyr/klær i barnehagens regi, hovedsaklig for de som går i barnehagen oh deres fammilier. Tror dere det kunne vært lurt å lage et merke til å lime på produktene for å vise at de hadde gått gjennom systemet? Tror dere det kunne blitt poppulært å ha gjennbruks utstyr eller klær hvis de fikk barnehage logo eller et annet tilsvarende merke? Jeg regner nemlig ikke med at det blir problem å skaffe varer, problemet blir å få folk til heller å velge disse varene fremfor å kjøpe nytt.
Gjest Skrevet 12. september 2008 #2 Skrevet 12. september 2008 En veldig god ide jeg håper alle barnehager kan begynne med. Jeg er selv tilhenger av å kjøpe brukte klær og utstyr istedenfor nytt,og å ha tilgang akkurat der jeg er ville nok gjort at jeg også kjøpte mer. Vet ikke helt m merking. Tror ikke det ville påvirket avgjørelsen min i noen særlig grad. Skulle det vært merking tror jeg på et nøytralt miljømerke. Men jeg tror tilgjengelighet er nøkkelordet for salget...
___ Skrevet 12. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 12. september 2008 Jeg tenkte ikke på at merket skulle ha noe å si for foreldrene, men jeg tenkte at det kansje kunne være mulig å gjøre det poppulært blandt barna i forbindelse med selve miljøprosjektet, for å vise at de var med på en måte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå