Mini LK Skrevet 12. september 2008 #1 Skrevet 12. september 2008 Har stort sett vert fornøyd med legen min i alle år. Er nå 18 uker og har vert sykem. siden uke 8 pga hyperemesis som jeg fikk behandling for på sykehuset til for 2 uker siden. Jeg er mye bedre men fremdeles kvalm og slite i tillegg med mye hodeverk og bekkenet (også forrige sv.skap). Sist jeg var hos legen spurte han meg om kvalmen var bedre enn sist(uken før) og jeg sa den var litt verre pga dårlig periode, ellers så registrerte han at jeg gikk til behandling med bekken og hodeverk og gav meg en sykemelding. Jeg så tilfeldigvis at der stod 50% og sa dette, han mente jeg kunne prøve å jobbe litt igjen. Jeg sa det var uaktuelt med 50 for ejg kan ikke sitte i annet enn recliner eller god sofa, heslt ligge. Åh, sa han bare og satte den opp til 80%. Så nå går jeg på jobb og piner meg gjennom 2-3t med enorm verk i bekken og en form som tilsvarer fyllesyk med litt kraftigere hodeverk og bekkenløsning. Hadde han gått på jobb tror du? Jeg er så lei meg for at han ikke gidder spør noe mer om hvordan jeg klarer meg og om jeg tror jeg vil klare å jobbe litt. Hadde jeg klart å jobbe hadde jeg gjerne gjort d for ejg taper jo masse feriepenger på å være sykemeldt. Åh.........motte bare få ut litt, går her som en grineklar hormon bombe etter det legebesøket og klarer ikke glede meg over ul vi var på en gang.
Mayken Skrevet 12. september 2008 #2 Skrevet 12. september 2008 Uff, høres ikke bra ut. Hadde jeg vært deg ville jeg bestilt ny legetime nå som du har forsøkt deg litt i jobb og fortelle som det er at du har forsøkt, men at det rett og slett ikke funker. Man skal da ikke slite så ille den lille tiden man går gravid. Selv så har jeg heldigvis en lege som hører på meg. Har jo vært igjennom dette en gang før og både han og jeg vet hvordan kroppen min fungerer når jeg går gravid. Hyperemisis og bekkenløsning. Legen min sa faktisk på forrige kontroll at jeg ikke behøvde gjøre meg opp noen forhåpninger om å komme tilbake i jobb før fødselen. Kunne være jeg kunne få forsøke meg i en aktiv sykemelding etterhvert, men det blir en stund til. Håper det ordner seg for deg. Ring og bestill deg ny time. Lykke til.
Gjest Skrevet 12. september 2008 #3 Skrevet 12. september 2008 For det første bør du dra tilbake til legen og si at det fungerer veldig dårlig og at du vil sykemeldes 100%. For det andre skal det ikke gå utover opptjeningen av ferie eller feriepenger å være sykemeldt (uansett årsak), så det bør du sjekke opp...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå