Kanutte og prinsen Skrevet 12. september 2008 #1 Skrevet 12. september 2008 Har til nå kjøpt grøtpakkene fra Nestle eller småfolk, men utvalget er ganske skralt på 12 mnd, + at de er ganske så dyre... Er det egentlig noe i veien for å bare lage havregrøt selv? Noen som har prøvd? Brukere dere vann eller melk? Lager i micro eller på plate? Glemte å spørre på 1 års kontrollen.... =)
Gjest ~Xmas08~ Skrevet 12. september 2008 #2 Skrevet 12. september 2008 Jeg lager selv. Bruker havremel,melk,vann og smør. 3 matskjeer mel,1,5dl helmelk,0,5dl vann pluss litt smør i. Koker på plate,og det tar 3min;) Han liker den kjempegodt! (jeg og..)
Kanutte og prinsen Skrevet 12. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 12. september 2008 Kan man bruke lettkokte havregryn også -eller bør man bruke mel?
Gjest ~Xmas08~ Skrevet 12. september 2008 #4 Skrevet 12. september 2008 Kan bruke gryn også. Jeg har kjøpt det og,tenkte å blande halvt om halvt med mel og gryn! Har ikke gjort det enda da...litt treg:P
Crhanne Skrevet 12. september 2008 #5 Skrevet 12. september 2008 Du kan bruke lettkokte havregryn. Det er ikke alle butikkene som har havremel,mn det finnes i merket bjørn havregryn. Jeg begynte med havremels-grøt, fordi gutten min ikke likte di barnegrøtene. Så har jeg prøvd me lettkokte havregryn, å det er ikke populært. Han likte ikke gryna. Ble for klompete for han.
Alba44 Skrevet 12. september 2008 #6 Skrevet 12. september 2008 Jeg lager havregrøt av og til til min gutt. Koker den med vann, og blander i litt melk + fruktmos/ syltetøy.
MathildeC Skrevet 12. september 2008 #7 Skrevet 12. september 2008 Jeg har prøvd flere ganger, men jenta mi nekter plent å spise den etter å ha smakt noen biter. Selv om jeg tar fruktmos o.l oppi for å få den søtere. Veldig rart, for ellers spiser hun alt mulig.
Kosel Skrevet 12. september 2008 #8 Skrevet 12. september 2008 Jr sluttet å spise babygrøt når han var rundt 7/8mnd. Da var det kun havregryn som gjalt. Brukte både mikro og på plate alt ettersom. Koker på vann. så hadde jeg over litt melk og fruktpure for å kjøle ned i passende temperatur og for smaken sin skyld. Han har vært superglad i havregrynsgrøt.
tralletonetroll Skrevet 12. september 2008 #9 Skrevet 12. september 2008 Jeg har også gått over til havregrøt for gutten min på 14 mnd. Barnegrøtene ville han ikke ha tilslutt. Nå spiser vi begge havregrøt til frokost hver dag. Lager på vann, sper med melk for å avkjøle. Har av og til litt rosiner i, en teskje eplesyltetøy og litt kanel på toppen. Nam!
ifie Skrevet 12. september 2008 #10 Skrevet 12. september 2008 Havregryn og vann i microen. Kjøle ned/spe ut med litt melk. Kanel og litt smør røres inn. NAM NAM
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå